LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Lego har förstås begränsningar, men jag tycker den fungerar även om nosen inte är dess vackraste del
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Men helt okej ändå, ser jag nu. Något med mellersta biten där...blir liksom formen av att den "går uppåt". Kan vara en illusion mer kanske... Tack för bilderna. Sugen!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anders190:

För en stund trodde jag att växten hängde i Concorden.
Snygg placering och modell.

Verkligen!

En extrem lösning men ersätta katten med en katt i lego slog mig också precis.

Det ska ju komma en katt i lego senare i år såg jag :).

men håller med när det gäller utrymme. Jag skulle så gärna bygga så mkt mer lego men jag har verkligen ingen plats. Därför jag efter ett tag började sälja av mkt då jag insåg jag hade lådor efter lådor i hyllor och vind. När barnen nu börjar bli stora och det börjar finnas utrymme att röja undan alla deras leksaker i vår gillestuga ska jag försöka ta lite mer plats för att ställa upp lego.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

När man ser en del produktbilder och även bilder på folks hem med legoset som de byggt så det ser ut som en inredningskatalog massor med ytor/plats och lite saker/stilrent i allmänhet så får man känslan av att det är bara mitt hem som är omodernt, trångt, stökigt med grejer överallt. Har obyggda set som jag inte har plats för än, men jobbar på det.

Kan bara hålla med, var tänkt att vid husköp blir det ett helt rum bara med Lego. Men blev inte av. Tycker det är mysigt att gå runt och kika på de jag har, lyfta huvar, öppna dörrar, inspektera närmare, starta exempelvis belysning på de sätt som har sådanna. Använda kranfunktioner på min Mercedes lastbil osv.
Ganska avslappnande men trist med de settxsom inte får plats. Har den där monstermaskinen som används i gruvor maffig men för stor att ha framme. En technics rallybil som var tänkt att göra radiostyrd. Osv.

Skrivet av Björn Endre:

Det ska ju komma en katt i lego senare i år såg jag :).

men håller med när det gäller utrymme. Jag skulle så gärna bygga så mkt mer lego men jag har verkligen ingen plats. Därför jag efter ett tag började sälja av mkt då jag insåg jag hade lådor efter lådor i hyllor och vind. När barnen nu börjar bli stora och det börjar finnas utrymme att röja undan alla deras leksaker i vår gillestuga ska jag försöka ta lite mer plats för att ställa upp lego.

Löser nästan alla problem.

Kan bara hålla med i övrigt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Råkade snubbla över denna på reddit. Två giza blir ett stort. Men känns liite som det synts i tråden redan. Postar ändå då det var läckert.

https://www.reddit.com/r/lego/comments/1c602is/bought_2_sets_...

Lyckas inte lägga in bildlänken korrekt från surfplqttqn.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...