LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Är helt hundra på att inget var kvar i påsarna, jag letade i samtliga påsar i efterhand. Av inläggen att döma är det uppenbart att det kan saknas någon del vid enstaka fall. Bara för det inte hänt dig betyder det inte att det inte händer.

Fick delarna från Lego på en vecka så DeLorean är komplett

Edit: syntax

Lego chansar och vet att en viss sorterad påse ska väga minst x milligram, och de siktar lite högre, därför dessa ’reservdelar’ man får med

De räknar inte och bekräftar varje del

Permalänk
Medlem

Nybyggd Mustang enligt grabbens spec med kompressor på motorn Då det var fullt med fingeravtryck så vaxade jag den med lite Renaissance wax som jag brukar ha det till allt möjligt. Det är ett milt vax för alla möjliga material som används av muséer osv.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Oj, tror jag missat eller glömt detta det. Var det typ lägenheten även i detta fall?
Blir att snoka runt lite men får ändå en svag minnesbild.

Exakt
https://rebrickable.com/blog/93/review-lego-ideas-21302-the_b...

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Nybyggd Mustang enligt grabbens spec med kompressor på motorn Då det var fullt med fingeravtryck så vaxade jag den med lite Renaissance wax som jag brukar ha det till allt möjligt. Det är ett milt vax för alla möjliga material som används av muséer osv. <Uppladdad bildlänk>

Läckert! Blir faktiskt sugen på Mustang modellen nu. Varit tidigare med men prioriterat lite annat. Får se hur det blir.

Blev ett smått impulsköp av Seinfeld setet igår då jag insåg att den var ur produktion och lagren i de lägre prissatta butikerna börjar sina.

Ah! Lite före min tid ser jag, var nog slutet av 2018 jag fastnade med Lego igen. Mercedes lastbilen med kran och Lego Technics Porsche 911 GT3.

Hade gärna sett en nyutgåva med, lite i stil med Friends setet med bägge lägenheterna och man expanderar så man får fram mer av helheten i de två lägenheterna i Big Bang.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av AMB:

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Fantastiskt! Jag gissar det är omöjligt men tänk vad läckert om du haft 3 ggr mer basyta så de kunde stå naturligt utspridda istället för som en parkeringsplats. Man kan ju drömma ^ ^

Ser inte deras remake-rymdfarkost i din samling. Rätt fin men gissar du kör renlärigt?

Permalänk
Medlem

Äntligen kom den här tillslut (beställdes under drop på inets mellandagsstream, som de verkar översålt rejält).

Så här ska byggas blommor

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det där måste väl vara nära alla?

Imponerande samling!

fattas ett fåtal mindre modeller ...letar för fullt

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
2699V3 1070 64GB 50+TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Äntligen kom den här tillslut (beställdes under drop på inets mellandagsstream, som de verkar översålt rejält).

Så här ska byggas blommor
<Uppladdad bildlänk>

Oj! Tog sin lilla tid! Och grattis till droppet, måste vara bland de som gick åt snabbast som jag förstod det. Fick själv tag i en som också tog lite tid, en bit in i januari har jag för mig.

Hoppas du får kul byggupplevelse, tyckte denna var bland de roligaste jag byggt och riktigt fin i hyllan. Men sen har jag lite extra kärlek för botaniska serien.

Skrivet av AMB:

fattas ett fåtal mindre modeller ...letar för fullt

Gillar dedikationen och intresset lite extra här, ibland önskar jag att det fanns en extra knapp man kan använda typ en gång om dagen för att ge extra bra inlägg lite extra likes. Typ +5 istället för +1. Inte för att man nödvändigtvis har så många tummar förstås.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Själva telefonen är nu gjord. Ställd på en hylla så dottern inte leker med den

Felstavning
Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Hedersmedlem

heh, insåg att jag faktiskt har denna oöppnad på vinden tillsammans med Dr Who-setet. Kanske ska ta och bygga den då den itne är superstor och passar in i hyllan.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

heh, insåg att jag faktiskt har denna oöppnad på vinden tillsammans med Dr Who-setet. Kanske ska ta och bygga den då den itne är superstor och passar in i hyllan.

Du kan få ganska bra betalt för den oöppnad...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sweckid:

Du kan få ganska bra betalt för den oöppnad...

Damn, de har gått upp sen jag sist kollade. Ja, båda är faktiskt värda lite. Har även en oöppnad Voltron som jag funderat på att bygga. Sålt v det mesta jag insåg jag inte längre är intresserad av så just nu är det främst olika Botanical, lite Star Wars och mkt classic Space som är mitt fokus.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Damn, de har gått upp sen jag sist kollade. Ja, båda är faktiskt värda lite. Har även en oöppnad Voltron som jag funderat på att bygga. Sålt v det mesta jag insåg jag inte längre är intresserad av så just nu är det främst olika Botanical, lite Star Wars och mkt classic Space som är mitt fokus.

Stort Doctor Who-fan men helt missat att det kommit ett Doctor Who-set! Om du ska sälja ditt, vad vill du ha för det?

Jag har gått o velat länge om Lego 10300, Delorean, men igår la jag äntligen beställningen, jollyroom var billigast enligt prisjakt och att jag fick 150kr rabattkod för att jag blev medlem skadade inte.

Permalänk
Medlem

Verkar ha dykt upp lite nya Lego grejer: https://www.thebrickfan.com/lego-star-wars-may-2024-product-d...

Inget som lockar mig personligen men sugen på coffe table boken men inte för det priset dessvärre. Brick heads setet från Phantom Menace var lite småkul dock.

https://www.thebrickfan.com/lego-star-wars-may-2024-product-d...

Boken i fråga: https://www.lego.com/en-us/product/the-force-of-creativity-50...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Klossar i Varberg!

Om det inte redan nämnts:

KLOSSAR I VARBERG 20 - 21 april

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

Knep troligen en av de sista Seinfeld-setten hos Webhallen. Blev ett snabbt köp när jag insåg att jag missat att den gått ur produktion och började försvinna från marknaden. En av mina favoritserier genom tiderna, så ganska lättköpt även om den varit rätt lågprioriterad för mig innan.

De två andra är Lego-kloner från Amazon. Klassisk link samt Zelda och Link från BotW. Instaköp när jag såg dessa, ska nog börja bygga om en stund...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Flygplansmotor (CFM Leap 1B) helt bygd i Lego av Lufthansa och Lufthansa teknik. Modellen består av cirka 400 000 legobitar och väger cirka 450 kg.

https://www.instagram.com/stigaviation/reel/CrY4PnJJ0Pr/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfin67:

Flygplansmotor (CFM Leap 1B) helt bygd i Lego av Lufthansa och Lufthansa teknik. Modellen består av cirka 400 000 legobitar och väger cirka 450 kg.

https://www.instagram.com/stigaviation/reel/CrY4PnJJ0Pr/

Det där är så himla coolt när folk har för mycket pengar och tid 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Första av 2 födelsedagspresenter klar. Ganska repetitiv att bygga kuren men slutresultatet är väldigt trevligt. Själva marken+stängslet var mer intressant att få fram.

Finns två olika versioner till inredningen

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Det där är så himla coolt när folk har för mycket pengar och tid 😁

Hade gillat tanken på att deala med jobbet om att bygga upp något liknande med våra modeller. Samt Lego Technics då det är producerande maskiner av olika slag. Hade nog varit bra i marknadsföring med.

Skrivet av Swedishchef_90:

Första av 2 födelsedagspresenter klar. Ganska repetitiv att bygga kuren men slutresultatet är väldigt trevligt. Själva marken+stängslet var mer intressant att få fram. <Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Finns två olika versioner till inredningen

Sjukt läcker, gillar detaljerna. Blir nog att lägga till i wishlisten ändå...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Nu har äntligen min Delorean kommit!
https://www.lego.com/sv-se/product/back-to-the-future-time-ma...
Nu måste jag bara komma på vilken av de tre modellerna jag ska bygga. Lutar åt den flygande från sista filmen.
Måste rota fram lite tid och ork att sätta mig ner och bygga med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Nu har äntligen min Delorean kommit!
https://www.lego.com/sv-se/product/back-to-the-future-time-ma...
Nu måste jag bara komma på vilken av de tre modellerna jag ska bygga. Lutar åt den flygande från sista filmen.
Måste rota fram lite tid och ork att sätta mig ner och bygga med

Drömmen är ju att ha tre stycken men.... Kostsamt. Men värt det?

Otroligt snygg modell, en av de jag är sugen på men inte tillräckligt stort Back to the Future fan för instaköp. Får se om det kommer ett riktigt hett erbjudande eller den lämnar marknaden, då kan det gå fort.

Antar det är en del jobb att bygga om till de tre olika modellerna?

Hoppas den blir kul och härlig att bygga. Om du kan, försök klämma in trilogin samtidigt som du bygger.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av Viper_82:

Nu har äntligen min Delorean kommit!
https://www.lego.com/sv-se/product/back-to-the-future-time-ma...
Nu måste jag bara komma på vilken av de tre modellerna jag ska bygga. Lutar åt den flygande från sista filmen.
Måste rota fram lite tid och ork att sätta mig ner och bygga med

Grattis! Den är helt fantastisk! Byggde själv den från BTTF II, då jag gillar den estetiken bäst (sen är regplåten ritkigt snygg).
Lite sugen på att ändra så den blir som i BTTW III, men har inte kommit så långt ännu. Men ev. mitt bästa set (i konkurrens med Porsche 911 Targa / Turbo).

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hade gillat tanken på att deala med jobbet om att bygga upp något liknande med våra modeller. Samt Lego Technics då det är producerande maskiner av olika slag. Hade nog varit bra i marknadsföring med.

Sjukt läcker, gillar detaljerna. Blir nog att lägga till i wishlisten ändå...

Den var dock inte super rolig att bygga men håller med om visuellt är den fin!

Skall börja bygga nästa pjäs ikväll, kingfisher.
Funderar på att komplementera den med light brick också

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Den var dock inte super rolig att bygga men håller med om visuellt är den fin!

Skall börja bygga nästa pjäs ikväll, kingfisher.
Funderar på att komplementera den med light brick också

Läste inlägget innan igen, förståeligt då enformigt byggande känns mer som jobb kan jag tycka. Beror lite på mängden och om man gör allt i samma svep med. Eller helt enkelt gillar det.

Tror det var orkiden som hade väldigt mycket repetativa delar med men uppskattade ändå att bygga den och en av favoriterna när jag går runt och tittar på mina set.

Varit småsugen på kingfisher, dels för mig själv men tänkt farsan ska få något roligt fågelset när han fyller år. Gillar fåglar (som många män 60+ antar jag ) men de fåglar han gillar mest har jag inte sett något set för ännu.

Har mina insekter som legat framme i 1,5 månad eller något. Men behandlingen kom emellan och den suger jag gärna på lite till innan jag sätter igång. Ser kul ut att bygga och fin på hyllorna.

Ena Zelda-settet med classic link är byggt men dragit lite på BotW Link + Zelda. Trodde först det fattades en bit i classic link men var jag som såg fel på färgen, det som var ett spänne i skärpet hade jag satt ett blont hårblock istället. Faktiskt lite imponerad att klon-Legot också inte verkar missa antalet bitar. Men nu har jag samtidigt inte så många.

Sen har jag Viking Village Ideas-settet som börjar närma sig 2 månader. xD Men lika där, behandlingen kom emellan och jag vill spara lite på en del set tills jag verkligen känner mig sugen att sitta och plocka.

Eventuellt finns det något till liggandes. En gav jag bort till morsan (blomsteraffären som var bonus när jag köpte Medieval village).

Blivit mycket Lego i år redan nu känner jag... xD
Men jag har råd. Har typ budget även för Lego-köp men mest utrymme som är problem i dagsläget. Sen sålla bland allt som intresserar. Blir jag frisk blir det seriöst ett Lego-rum med.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Drömmen är ju att ha tre stycken men.... Kostsamt. Men värt det?

Otroligt snygg modell, en av de jag är sugen på men inte tillräckligt stort Back to the Future fan för instaköp. Får se om det kommer ett riktigt hett erbjudande eller den lämnar marknaden, då kan det gå fort.

Antar det är en del jobb att bygga om till de tre olika modellerna?

Hoppas den blir kul och härlig att bygga. Om du kan, försök klämma in trilogin samtidigt som du bygger.

Ja att ha alla tre vore det bästa, men på tok för dyrt! =P
Jag satt och kollade byggboken, det verkar inte vara ett jätteprojekt att bygga om mellan dem. Det är sista steget när man väljer vilken modell det ska bli. Däck, motorhuv och "elkäpp"/sopmotorn i bak. Så om jag ångrar mig så ska det nog gå att bygga om utan problem.

Jag såg trilogin ganska nyligt så det hoppar jag nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Ja att ha alla tre vore det bästa, men på tok för dyrt! =P
Jag satt och kollade byggboken, det verkar inte vara ett jätteprojekt att bygga om mellan dem. Det är sista steget när man väljer vilken modell det ska bli. Däck, motorhuv och "elkäpp"/sopmotorn i bak. Så om jag ångrar mig så ska det nog gå att bygga om utan problem.

Jag såg trilogin ganska nyligt så det hoppar jag nog

Byggde denna modell inte allt för länge sedan, riktigt trevligt bygge.

Men tycker att det är lite märkligt att Lego inte inkluderar de få extra bitarna som krävs för att bygga alla moduler till de tre varianterna samtidigt. Hade mer än gärna betalat någon krona extra för detta (iofs inget problem med att beställa bitarna själv).

Att byta mellan de olika varianterna är som du är inne på väldigt lätt, bortsett från motorhuven som kräver lite mer jobb

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Viper_82:

Ja att ha alla tre vore det bästa, men på tok för dyrt! =P
Jag satt och kollade byggboken, det verkar inte vara ett jätteprojekt att bygga om mellan dem. Det är sista steget när man väljer vilken modell det ska bli. Däck, motorhuv och "elkäpp"/sopmotorn i bak. Så om jag ångrar mig så ska det nog gå att bygga om utan problem.

Jag såg trilogin ganska nyligt så det hoppar jag nog

Det är lite som deras moderna ryndskepp där du kunde bygga alla tre varianter (928, 924 och 918) men naturligtvis inte från en enda sats utan du behövd köpa flera byggsatser.

Lite sugen nu på att fixa 2 till Delorean och bygga alla tre. De är ju så snygga.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Detta har varit en lång process, bakgrundshistorien går att läsa på min Flickr.
Det riktiga bygget är väl värt en titt för er som inte är bekanta med det:
https://www.youtube.com/channel/UCDBaiG0BtHluun67BgXgPRg

I korta drag - Mike Burroughs en självlärd bilbyggare och entusiast från Kalifornien köpte en för drygt tre år sedan en gul Ferrari 308 som han sedan byggt om i stort sett helt och hållet.
Han besitter ett hantverkskunnande som är skapligt avundsvärt men förefaller ändå samtidigt vara en väldigt ödmjuk person.
Hans videoproduktion håller samma höga klass som byggandet. Lugnt, gemytligt och nördigt utan snabba klipp eller hetsig musik. Passar en farbror som mig.

Nåväl, till bygget.

Precis som förlagan började min i gult, för att övergå till vitt och till sist det som blev en bitbyggd version av hans sjukt snygga livery (finns det ens ett vettigt svenskt ord för detta?) som han lanserade från ingenstans just innan bilen skulle skeppas till Australien för att delta i World Time Attack. (Jag höll på att få krupp då min vita var nästan helt klar...)

Hursomhelst, jag gav mig sjutton på att bitbygga färgschemat/dekoren (är det orden vi letar efter?) vilket var lättare sagt än gjort. Mycket kompromisser har det blivit på vägen, vissa former har fått offras för färger och ibland även tvärt om för att framhäva just de detaljerna.

Jag har även (i vanlig ordning) försökt återskapa motorutrymmet med tillhörande Honda(yes)maskineri så utförligt som möjligt.

För första gången har jag också nyttjat 3d-printade delar i form av fälgarna. Det gick helt enkelt inte att få en vettig stance utan dessa. Jag är fortfarande kluven då jag länge sett mig själv som en purist men med tanke på vad rätt fälgar gör för totalupplevelsen på en riktig bil och även i legoformat så är jag nog beredd att kunna göra om det framöver.

Vad är er åsikt?

Lite bilder:
(Tyvärr lyckades jag peta till höger a-stolpen under fotograferingen, vilket jag dock inte märkte förren efteråt.. :-\ )

Mikes 244GTK by Stephan Jonsson, on Flickr

Mikes 244GTK-3 by Stephan Jonsson, on Flickr

Mikes 244GTK-5 by Stephan Jonsson, on Flickr

Mikes 244GTK-7 by Stephan Jonsson, on Flickr

Mikes 244GTK-9 by Stephan Jonsson, on Flickr

Mikes 244GTK-10 by Stephan Jonsson, on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Ja att ha alla tre vore det bästa, men på tok för dyrt! =P
Jag satt och kollade byggboken, det verkar inte vara ett jätteprojekt att bygga om mellan dem. Det är sista steget när man väljer vilken modell det ska bli. Däck, motorhuv och "elkäpp"/sopmotorn i bak. Så om jag ångrar mig så ska det nog gå att bygga om utan problem.

Jag såg trilogin ganska nyligt så det hoppar jag nog

Låter som det är ganska enkelt att konvertera ändå.
Men som någon nämnde i tråden vore det fint om man fick med bitar för få till alternativ byggena och snabbt kan bygga om. Eller ett rimligt prissatt extrakt. Men farligt nära att prata DLC i Legoform kanske.

Klokt att skippa dessa filmer då, en bra film håller för många genomtittnningar men man bör ju variera lite.
Och inte för tätt. Säger jag som vid övertidsarbete säkert sett Indie Game the Movie med Team Mesta ljudspår 20-30 gånger vid arbetstid. Gillar humorn men kan också relatera till just stressen de känner. Underlättar mycket samt att i mitt tycke är bra. Bara sett med originalspråket en gång så minns den inte men totalt har jag sett, haft på sidiskärm säkert närmare 40-50 gånger. Extremt? Jo kanske.

Skrivet av Björn Endre:

Det är lite som deras moderna ryndskepp där du kunde bygga alla tre varianter (928, 924 och 918) men naturligtvis inte från en enda sats utan du behövd köpa flera byggsatser.

Lite sugen nu på att fixa 2 till Delorean och bygga alla tre. De är ju så snygga.

Jag är "lätt" Porsche skadad och läste så klart bilnamn först. xD

Lite segt att behöva köpa flera men kanske inte är något större bekymmer. Kanske blandar ihop dig med någon annan men du hade en läcker samling.

Skrivet av Zion:

Detta har varit en lång process, bakgrundshistorien går att läsa på min Flickr.
Det riktiga bygget är väl värt en titt för er som inte är bekanta med det:
https://www.youtube.com/channel/UCDBaiG0BtHluun67BgXgPRg

I korta drag - Mike Burroughs en självlärd bilbyggare och entusiast från Kalifornien köpte en för drygt tre år sedan en gul Ferrari 308 som han sedan byggt om i stort sett helt och hållet.
Han besitter ett hantverkskunnande som är skapligt avundsvärt men förefaller ändå samtidigt vara en väldigt ödmjuk person.
Hans videoproduktion håller samma höga klass som byggandet. Lugnt, gemytligt och nördigt utan snabba klipp eller hetsig musik. Passar en farbror som mig.

Nåväl, till bygget.

Precis som förlagan började min i gult, för att övergå till vitt och till sist det som blev en bitbyggd version av hans sjukt snygga livery (finns det ens ett vettigt svenskt ord för detta?) som han lanserade från ingenstans just innan bilen skulle skeppas till Australien för att delta i World Time Attack. (Jag höll på att få krupp då min vita var nästan helt klar...)

Hursomhelst, jag gav mig sjutton på att bitbygga färgschemat/dekoren (är det orden vi letar efter?) vilket var lättare sagt än gjort. Mycket kompromisser har det blivit på vägen, vissa former har fått offras för färger och ibland även tvärt om för att framhäva just de detaljerna.

Jag har även (i vanlig ordning) försökt återskapa motorutrymmet med tillhörande Honda(yes)maskineri så utförligt som möjligt.

För första gången har jag också nyttjat 3d-printade delar i form av fälgarna. Det gick helt enkelt inte att få en vettig stance utan dessa. Jag är fortfarande kluven då jag länge sett mig själv som en purist men med tanke på vad rätt fälgar gör för totalupplevelsen på en riktig bil och även i legoformat så är jag nog beredd att kunna göra om det framöver.

Vad är er åsikt?

Lite bilder:
(Tyvärr lyckades jag peta till höger a-stolpen under fotograferingen, vilket jag dock inte märkte förren efteråt.. :-\ )

https://live.staticflickr.com/65535/53664894683_4f433581a4_b.jpgMikes 244GTK by Stephan Jonsson, on Flickr

https://live.staticflickr.com/65535/53665040124_73a2d8b2a7_b.jpgMikes 244GTK-3 by Stephan Jonsson, on Flickr

https://live.staticflickr.com/65535/53664681541_a11b8cf875_b.jpgMikes 244GTK-5 by Stephan Jonsson, on Flickr

https://live.staticflickr.com/65535/53663809977_23e31951e8_b.jpgMikes 244GTK-7 by Stephan Jonsson, on Flickr

https://live.staticflickr.com/65535/53665138875_9e742b6275_b.jpgMikes 244GTK-9 by Stephan Jonsson, on Flickr

https://live.staticflickr.com/65535/53665040109_fc362562ff_b.jpgMikes 244GTK-10 by Stephan Jonsson, on Flickr

Sjukt läcker, otroligt snyggt utfört. Tycker du skulle försöka få denna utgiven med något av Legos program om möjligt. Jag hade köpt en.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...