Alternativa webbläsaren Arc kommer till Windows

Permalänk
Medlem

Webbläsaren ser spännande ut från ett design-perspektiv...Dessvärre går det inte att ändra sökmotorn och användandet av extensions så som Bitwarden verkar vara riktigt bökigt.

Nja, jag lär fortsätta med Librewolf...:)

Permalänk
Medlem

utformningen passar inte hur jag använder en webbläsare.

men det funkar säkert ypperligt för vissa användningstilar typ reasearch och skriverier.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Webbläsaren ser spännande ut från ett design-perspektiv...Dessvärre går det inte att ändra sökmotorn och användandet av extensions så som Bitwarden verkar vara riktigt bökigt.

Nja, jag lär fortsätta med Librewolf...:)

En liten rättelse, det går att (begränsat) ändra sötmotor genom Settings > Din Profil > Search Engine.
Dom har stöd för Google, DDG, Bing, Ecosia, Yahoo och Perplexity.

I övrigt så har jag testkört Arc i en dag nu och det finns vissa saker som man behöver vänja sig vid, webbläsaren saknar vissa Windows funktioner och vad jag har läst så saknas det en hel del funktioner som finns i iOS. Även en del buggar.

I detta stadiet hade jag inte kunnat med gott samvete släppa detta som en full release, snarare beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Gäsp, ytterligare en Chromium-bastard till högen.

Den enda jag gillar är Vivaldi, med sin maximala flexibilitet, men så länge Firefox finns så kommer jag inte gå över till mörka sidan.

Kan bara instämma, när ska vi få en webbläsare som faktiskt är ny och inte bara en chromium klon med ett alternativt UI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enterthewoid:

Kan bara instämma, när ska vi få en webbläsare som faktiskt är ny och inte bara en chromium klon med ett alternativt UI.

Det lär inte hända med tanke på hur mycket jobb som ligger bakom en modern webbläsare. Dessutom funkar Chromium bra och har öppen källkod som går att modifiera.

Permalänk
Medlem

Arc är min nya default brower nu. (använde Edge innan)