Hp probook g440 G8 touchpad slutat fungera ?

Permalänk
Medlem

Hp probook g440 G8 touchpad slutat fungera ?

Så tidigare idag så sluttade touchpaden att fungera på min laptop helt plötsligt och om jag går in i Windows inställningar så finns inte ens touchpad menyn kvar och den hittas även inte Device maneger. Så vad kan jag göra för fixa detta ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Lyser det en liten röd/orange lampa i hörnet på din touchpad?
isåfall, dubbelklicka på den.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad boy rune:

Lyser det en liten röd/orange lampa i hörnet på din touchpad?
isåfall, dubbelklicka på den.

Nej

Kan tillägas att tangentbordet börjar lysa när man rör touchpaden så datorn verkar fortfarande känna av den.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Finns den i enhetshanteraren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Finns den i enhetshanteraren?

Nej

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Då är det typ kört. Ominstallation kan hjälpa. Har också en elitebook där fingerprintläsaren bara försvann spårlöst. Enda som löste det var ominstallation av operativet.

Permalänk
Medlem

Fungerar den i uefi?

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Då är det typ kört. Ominstallation kan hjälpa. Har också en elitebook där fingerprintläsaren bara försvann spårlöst. Enda som löste det var ominstallation av operativet.

Ominstallera om hela datorn nyss hjälpte inte ):

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Jag har faktiskt en probook som inte komplett. Då uppenbarar sig ett annat alternativ om du är intresserad av en ny pad

Permalänk
Medlem

Kolla med HP om det inte är så att de kan sälja en ny pekplatta till datorn som reservdel.
https://support.hp.com/se-sv/dashboard
Jag har köpt hel del delar till Probook datorer tidigare av dom.

Permalänk
Skrivet av fm_buli:

Kolla med HP om det inte är så att de kan sälja en ny pekplatta till datorn som reservdel.
https://support.hp.com/se-sv/dashboard
Jag har köpt hel del delar till Probook datorer tidigare av dom.

Åh herregud. Det kommer kosta. Jag rekommenderar ebay, aliexpress eller någon användare på swec

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Fungerar den i uefi?

Nej

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Åh herregud. Det kommer kosta. Jag rekommenderar ebay, aliexpress eller någon användare på swec

Jag har bara positiva erfarenheter av att ha att göra med både DELL och HPs reservdelssupport via jobbet.
Ofta har delar varit billigare än vad jag trott, just saying.

Permalänk

Ja men det innebär inte att det är billigt. Jag hade kollat på ebay efter begagnat först och främst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Ja men det innebär inte att det är billigt. Jag hade kollat på ebay efter begagnat först och främst.

Man brukar väl ändå börja med att kolla original ÅF så man har något att jämföra med på beg-sidor.
Jag hade kollat med HP om det är förvånansvärt billigt och man dessutom kan få riktiga garantier.

Permalänk
Medlem

Laddade precis hem mjukvaran för den externa musen som jag har använt medans touchpaden inte fungerade och efter det så började den fungera igen (:

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Och nu fungera den inte igen ):

Verkar som att jag fick en Windows uppdatering under natten antar att Windows tar bort drivrutinen av någon anledning finns det någon lösning på detta ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Det är inte så att du installera win drivisar till den? Dom brukar finnas under "ytterligare drivisar".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Och nu fungera den inte igen ):

Verkar som att jag fick en Windows uppdatering under natten antar att Windows tar bort drivrutinen av någon anledning finns det någon lösning på detta ?

1. Press Win + S to open the search menu.
2. Type control panel and press Enter.
3. Navigate to System > Advanced System Settings.
4. In the System Properties window, switch to the Hardware tab and click the Device Installation Settings button.
5. Select No and click Save Changes.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av julgranen:

Det är inte så att du installera win drivisar till den? Dom brukar finnas under "ytterligare drivisar".

Har redan kollat på HP sida och de finns inga separata drivrutiner för touchpad där och enligt enhetshanterarna är senaste drivrutinen redan installerad.

Här är fel koden jag får 0xC00000E5

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

1. Press Win + S to open the search menu.
2. Type control panel and press Enter.
3. Navigate to System > Advanced System Settings.
4. In the System Properties window, switch to the Hardware tab and click the Device Installation Settings button.
5. Select No and click Save Changes.

Får inte upp några "Advanced System Settings" när jag klickar på system i kontrollpanelen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Har redan kollat på HP sida och de finns inga separata drivrutiner för touchpad där och enligt enhetshanterarna är senaste drivrutinen redan installerad.

Här är fel koden jag får 0xC00000E5

Jag menar på windows update. Det finns en flik där som det står "ytterligare drirutiner".

Annars testa dra hem avg driv update. eller avast eller något annat gratis program och dra hem senaste drivisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Får inte upp några "Advanced System Settings" när jag klickar på system i kontrollpanelen.

Win10:

Win 11:

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte hittad någon lösning på detta här är felkoden som jag får någon som vet hur man löser detta ?

Device ACPI\ELAN0733\4&2693918d&0 had a problem starting.

Driver Name: hidi2c.inf
Class Guid: {745a17a0-74d3-11d0-b6fe-00a0c90f57da}
Service: hidi2c
Lower Filters:
Upper Filters: mshidkmdf
Problem: 0x0

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Eftersom det är en kapabel laptop hade jag kollat på ebay. Du kan ju köpa en begagnad för att se om det blir bättre. Om det är det som är felet kan du slå till med en ny del från hp om det är viktigt för dig. Finns även ej original för runt 200kr. Köp en sådan för att testa om det fungerar. Så kan du avgöra sedan hur du vill gå vidare.