oculus quest 2 - hur spela flygspel på datorn?

Permalänk

oculus quest 2 - hur spela flygspel på datorn?

Hej!

Jag har en vän utomlands som vill kunna spela flygspel (IL-2 Sturmovik och MS Flight Simulator) på datorn med en Oculus Quest 2. Vet nån om detta är möjligt?

Han har en Lenovo leagon, vet iofs inte vilken modell.

Behöver man någon hdmi eller usb kabel till detta?

Tacksam för hjälp!

Permalänk

För att kunna köra Quest på datorn så går det att göra det trådlöst eller med en USB-C kabel. Nu har jag bara haft Quest 1, med den använde jag Oculus (Numera Meta) egna USB-C kabel vilket fungerade bra. Vet att det kan vara problem med att använda vissa billigare USB-C kablar som inte fungerar. Att köra trådlöst via Wifi kan fungera om du har routern intill eftersom överföringen annars blir för långsam.

Utvecklingen har som sagt var gått framåt sedan jag flög VR, men tänk på att du lär ha en bra gaminglaptop om du ska köra MSFS via VR då upplösningen blir hög och spelet kräver en hel del av datorn. Jag kör fortfarande en hel del DCS och MSFS fast utan VR och på den stationära datorn. Inväntar Meta Quest 3 som släpps till hösten och då blir det VR igen.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Man bör ha sin wifi router i synhåll när man kör trådlöst. Lätt att det laggar om den står bakom något eller i ett annat rum.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213