Billig mediaspelare från teknikdelar säkerhetsrisk?

Permalänk

Billig mediaspelare från teknikdelar säkerhetsrisk?

Letar efter en mediabox som har ett 3.5mm hörlursuttag och som är relativt billig, xaoimi finns men den är rätt så dyr och kom över denna från teknikdelar. Kom och tänka på videon som linus tech tips gjorde om hur dålig säkerheten kan vara, virus och läckande data. Skulle teknikdelar våga sälja en sån produkt? Eller är det säkert att köpa denna?

Permalänk
Medlem

Det är ju trots allt en mediaspelare, spara ingen känslig info på den och isolera den på ett gästnätverk (trådlöst är enklast).

jag kör på en OSMC Vero 4K (just min modell finns inte längre), spelar 4k HDR filer på 100GB utan problem.
Den är baserad på linux med SSH tillgång så vill jag ta en titt på vad den sysslar med så kan jag.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Säkerheten lär knappast vara på topp när det gäller en så gammal androidversion.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte köpt en android-mediaspelare iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

"Google recently announced its decision to discontinue support for Android 4.4 KitKat in new releases of Google Play Services starting from August 2023. Launched back in October 2013, KitKat will lose its support just before its 10th anniversary."

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.