Permalänk
Medlem

LYNX R1

LYNX R1-headsetet verkar vara nära release nu efter diverse förseningar.

Var en livestream igår på youtube där Stan berättade lite vad som hänt sedan förra uppdateringen. Kan vara intressant speciellt för folk som backat dem på kickstarter.

Länkar:
LYNX R hemsida - https://www.lynx-r.com/
LYNX R1 på Kickstarter - https://www.kickstarter.com/projects/stanlarroque/lynx
Liveströminspelning på Youtube - https://youtu.be/zIpfIzDRvDU

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Har du backat?
Skulle vara intressant höra åsikter

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Har du backat?
Skulle vara intressant höra åsikter

Ja, jag har backat det och hoppas jag kan få min Lynx om några månader. Handkontroller verkar dröja till någon gång i höst/vinter vilket är ok för mig - jag har andra headset att spela på så länge. När jag stötte på projektet på Kickstarter tyckte jag det såg lovande ut speciellt med avseende på mixed reality. De verkar vilja hålla plattformen rätt öppen och är baserat i EU som inte har så mycket VR-hårdvara på gång så jag slog till.

När det väl dyker upp hoppas jag att vi kan utveckla lite för det på jobbet. Vi vill se om vi kan integrera det med andra system vi har så man kan se arbetsinstruktioner och annan information som kan vara bra att ha till hands för operatörer i en produktionsmiljö.

Lite länkar
Oofficiell Lynx Discord (giltig i 7 dagar): https://discord.gg/T3nCtVCY
Developer Site: https://portal.lynx-r.com/

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Stan hade en ny live-ström för uppdatering av projektet i februari. En sammanfattning av den i text-form finns på deras hemsida

Klicka för mer information

February 28, 2023
[Youtube Live] Lynx Update - February 23rd 2023

This is a short recap of the latest Youtube Live available here.

Next deliveries

We are targeting April for KS backers with up to 300-500 devices (depending on the yield). These devices have been improved compared to the first batch with 50 mechanical changes, improved assemblies and finishes.

Software updates
We are working on the software side to polish things up : adding new functionalities to the SDK and optimizing the runtimes to increase the performance. We are also working on a system that will allow the users to access most of the headset's data, launch updates, screen copy, sideload apks directly from a Chromium based browser. More on that soon.

We're opening up the headset to other 3D engines thanks to OpenXR, Unreal 5 is supported and Godot (thanks to Ultraleap).

We're adding the ability to capture raw cameras frames from the 3D engines (for computer vision, filters, etc...) ass well as other sensors. It will enable a lot of new use cases. Expect some announcements soon !

We're benchmarking the performance cost before packaging everything to ensure smooth experiences. The camera/sensor capture will soon be available in the Lynx SDK.

The Wolvic integration is on its way, we're confident that WebXR content (with hand tracking) will be showcased during the next Laval Virtual event in April.

We're in the middle of a new fundraising campaign, things are going well as the headset is now in production and the feedback from the various events have been really positive. Thanks to everyone who helped us this far, we know that it's still frustrating for all of those that don't have a headset yet but we're getting there !

Side note : we'll put back the model with the transparent faceplate on the website.

Q&A
When will preorders be delivered ?
The next batch is coming in April, after that there will be a lot less delays between batches (4 weeks) and they will be larger. We expect to deliver both the KS backers and the preorders by the end of the summer.

How will the app maket work ?
There will be different ways to add apps to the Lynx. The first one is sideloading, you will be able to do it from SideQuest for example and we will have our own platform.

Please send a unit to Guy Godin from Virtual Desktop
His device will be sent with the next batch !

How long can we expect the Lynx R1 to be supported before a new one is announced ?
A very long time, we're building this device for professional users and they will expect a long lifecycle. We'll keep producing it for at least 18 months and supporting it for a longer time. It will bring a lot of ideas to what the R2 can be.

How stable is the OpenXR support ?
It's very stable, the headset can really be used on its now and we don't need a computer to reset or recover it anymore.

Can we use the hand tracking from the headset for PCVR games that use Ultraleap ?
Yes.

Will the next batch have radio certifications ?
I don't have the information right now but we are progressing on all the certificate procedures.

If a backer wants to develop software for the Lynx, can he email you to get a headset faster ?
Feel free to email us if you think you have a very good use case or game.

Does your Unity SDK includes an API to get hand poses, gesture recognition out of the box ?
The Lynx SDK uses the Ultraleap SDK for everything related to hand tracking. You can check their developer platform to lear more about the available features.

Will the app market allow NSFW apps ?
I can't give an answer today, we will have to check the local restrictions depending on the region the user live in.

The Qualcomm Snapdragon Spaces SDK has nice features, will it be available on the Lynx ?
We're working closely with Qualcomm so that the Lynx will be among the few headset to be compatible with the SDK at its launch.

Do you plan to continue working on the travel case or will it be sold by someone else ?
For now, we still want to do it but we have other priorities and can't handle it right now. We'd like to have it a some point in the future.

Is it ok to use the Lynx R1 outside under the sun ?
Yes, everything should be working and the passthrough cameras will provide a better picture quality.

Will you support spatial anchors ?
Yes, through the Snapdragon Spaces SDK.

Next Live in the end of March.

Visa mer

Länkar
Live-ström på Youtube, 23:e februari - https://youtu.be/o9gSPO3Xl7w
Sammanfattning av live-ström - https://www.lynx-r.com/en-fr/blogs/news/youtube-live-lynx-upd...

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Det var en live-ström igår där Stan berättade lite om vad som händer och svarade på frågor. Han visade även några demo-applikationer. Ser ut som om vi som backat på Kickstarter skall få våra headset i Maj-Juni och de som beställt från deras hemsidan får sina efter det.

Länkar
Live-ström på youtube, 26: april - https://youtu.be/3-Tsg-o8uug

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Såg att MRTV la upp en liten snutt om LYNX R1 från AWE USA 2023 på youtube igår - https://youtu.be/SlCc4MMR0zA

Känns nära nu

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Tyckte den här presentationen från AWE om att förbättra syn med XR-enheter som Lynx var rätt intressant. Här lyfter de fram ett gott ändamål med att hjälpa synskadade få ett stöd att förbättra deras syn, men det bubblade lite om militära ändamål också. Vi får se var tekniken landar i slutändan, men den kommer säkert att användas för både gott och ont.

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Efter mer produktionsproblem verkar det till slut vara dags för leveranser till oss Kickstarter-backare. I senaste uppdateringen som kom igår blev det en unboxing av retail-versionen, lite nyheter och en kort frågestund. Själv ligger jag en bit bak i kön med ett backarnummer över 900 så det tar nog några månader till innan jag får mitt.

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Enligt den senaste uppdateringen skall snart de första 250-300 av Kickstarter-backarna få sina headset. De allra första har redan fått sina headset för någon vecka sedan.

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Kl 16 idag blir det en live-ström med lite uppdateringar för de som är intresserade.

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering idag via liveström på Youtube.

Klicka för mer information
Visa mer
Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+