Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot det!

Hoppas på att man kan införskaffa sej många olika skepp samt uppgradera dom en del och att skeppen har en stor betydelse i spelet.

Permalänk
Medlem

"Frontier" stod det på skeppet. En hyllning eller bara slump?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Inte en chans, har du någon riktig data på det där? Att spel innhåller lite buggar får man ta men Fallout 4 var riktigt trasigt när det kom.

Jag spelade Fallout 3 från releasedagen och framåt, det är min data. Jag såg alla flygande Protectrons, utsträckta lik, leviterande föremål, NPCer som var out of bounds och ramlade igenom hålen i kartan, och då har jag inte ens berört de verkliga problemen med savegames som blev korrupta och alla CTD och random frysningar (t.ex. av att man tryckte vissa knappkombinationer för snabbt) som gjorde det till en utmaning att överhuvudtaget spela.

Fallout 4 var inte i närheten av lika trasigt bara för att det inte gick att köra över 60 FPS i början (samma problem som i tidiga versioner av Skyrim) p.g.a. att fysikmotorn ballade ur totalt vid högre framerates, och gjorde allt från att bilvrak flög till att det blev omöjligt att lämna terminalhack ens med konsolkommandon.

Skrivet av Jimmy:

Metacricits användar omdömen så är det tydligt att Fallout 4 inte levde upp till förväntningarna, sen om det berodda på buggar eller bara dåligt spel vet jag inte.

Fallout 4 - 5.6
Fallout 3 - 7.8

Förövrigt verkar du inte riktigt tycka som den stora skaran men det är ingen fel i det så länge du har kul så är allt bra.

Recensioner är användbara för att bli uppmärksam på potentiella problem med ett spel, men inga recensioner i världen kan ersätta att ha spelat spelet själv. Fallout 4 har dessutom ett flertal miljoner fler kopior än Fallout 3, trots att FO3 funnits 7 år längre och funnits till salu för så lite som några tior, så recensioner är nog inte en exakt avbildning av verkligheten.

Permalänk
Medlem

Släpp Fallout-diskussionen nu! Hör ju inte hit öht.

Bethesda Managing Director Ashley Cheng:
“For me, ‘Starfield’ is the Han Solo simulator. Get in a ship, explore the galaxy, do fun stuff.” - låter trevligt i mina öron.

Källa

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Släpp Fallout-diskussionen nu! Hör ju inte hit öht.

Bethesda Managing Director Ashley Cheng:
“For me, ‘Starfield’ is the Han Solo simulator. Get in a ship, explore the galaxy, do fun stuff.” - låter trevligt i mina öron.

Källa

Och framförallt skjuta först och fråga sen då kan man hoppas.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag spelade Fallout 3 från releasedagen och framåt, det är min data. Jag såg alla flygande Protectrons, utsträckta lik, leviterande föremål, NPCer som var out of bounds och ramlade igenom hålen i kartan, och då har jag inte ens berört de verkliga problemen med savegames som blev korrupta och alla CTD och random frysningar (t.ex. av att man tryckte vissa knappkombinationer för snabbt) som gjorde det till en utmaning att överhuvudtaget spela.

Fallout 4 var inte i närheten av lika trasigt bara för att det inte gick att köra över 60 FPS i början (samma problem som i tidiga versioner av Skyrim) p.g.a. att fysikmotorn ballade ur totalt vid högre framerates, och gjorde allt från att bilvrak flög till att det blev omöjligt att lämna terminalhack ens med konsolkommandon.
Recensioner är användbara för att bli uppmärksam på potentiella problem med ett spel, men inga recensioner i världen kan ersätta att ha spelat spelet själv. Fallout 4 har dessutom ett flertal miljoner fler kopior än Fallout 3, trots att FO3 funnits 7 år längre och funnits till salu för så lite som några tior, så recensioner är nog inte en exakt avbildning av verkligheten.

Fallout 3 hade buggar men Fallout 4 var långt värre.

På Metacritic har Fallout 4 fått nära 9000 betyg och Fallout 3 ca 4600 betyg. Jag skulle säga att 4600 betyg är tillräkligt för att ge en aning om vad folk anser. Att du har en annan åsikt är ointressant, visst det är kul att du gillat spelen och haft kul med dem men både Fallout 4 och Fallout 76(User Score 2.8 på när 5000 omdömen) har varit på sin höjd mediokra enligt allmänheten.

Som fan är det lättare att acceptera brister.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Nej, har inte sett den, men tycker det är en ganska bra sammanfattning av vad den innehåller. Jag håller med om analysen att ingen ny motor kommer att förändra den grundläggande problematiken. Du förstår också varför jag tycker att det är befängt att gilla Fallout 3 och samtidigt tycka att Fallout 4 var dåligt.

Med det sagt så har de drivit den tekniska utvecklingen framåt och släppt otroligt snygga och tekniskt avancerade men modvänliga spel, så det ska bli kul att se vad den vidareutvecklade motorn tar till bordet den här gången.

Jag har läst dina tidigare inlägg i den här tråden så jag föreslår att du kollar på videon. Du kommer då att förstå vad mycket av kritiken handlar om. Det är legitim kritik mot en utvecklare som av ren bekvämlighet och inkompetens ignorerar problem som borde ha fixats för länge sedan. Problem som de flesta andra utvecklare hade kunnat och förmodligen skulle ha fixat för länge sedan. Särskilt med tanke på att moddare fixar samma buggar i varenda spel de släpper. Kan det möjligtvis vara därför de fortsätter ha stöd för moddar?

Man behöver inte gilla ett spel bara för att man gillar ett annat i samma serie. Det finns ett antal saker som är annorlunda i de spelen. Prestandan är också betydligt bättre i Fallout 3. Jag är ett stort fan av Metroid, men jag gillar inte alla spelen för det.

Det är lite kul också att hävda att de driver utvecklingen framåt när de gör samma sak hela tiden och alla deras spel lider av samma tillkortakommanden, men du har såklart rätt till din åsikt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

PC är i princip synonymt med Xbox nuförtiden, verkar det som. I alla fall när det gäller Game pass. Vet inte om jag såg någonting som kommer till Xbox men inte till PC. Så ja, det kommer till PC också.

Har ett vagt minne från igår om att 27/31 spel kommer på Xbox och PC, 30 st till Pc. Dock var det 1 spel som xbox exklusivt, minns inte namnet men det var Borderlands inspirerande spelet, tvisten var att det var med vampyrer istället, som jag ej kan minnas namnet på i skrivande stund.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Visst var det Bethesda som lyckades köra Fallout i backen? Kanske inte lika illa som CD Projekt misslyckades med Cyberpunk 2077 men nära nog. Jag har varit en stor fan av Fallout spelen men de senaste jag verkligen spelade igenom var Fallout 3, testade såklart Fallout 4 när det släpptes men kändes då ospelbart. Mycket möjligt att de fick rätt på spelet senare. Man hoppades på att de skulle lyckas resa sig igen men så släpper de Fallout 76...

Nja, de får allt bevisa sig innan jag köper mer från dem. Förövrigt vet jag egentligen inte vad trailerna vill ha sagt, är det motorn vi ska bli imponerad över? Ingen gameplay alls?

Du syftar mest på buggarna, vad jag förstår, när du skriver att de kört Fallout i backen? Eller menar du hela Fallout-franchiset? Du hittar nog ganska snart medhåll på båda punkterna, i vilket fall. Jag kan till viss del hålla med dig också. Gällande hur BGS har förvaltat namnet Fallout, där finns det långt och mångt mer insatt och kunnigt folk än jag som gör timmeslånga analyser på Youtube om varför allt som hänt sen 3:an och framåt är en total katastrof för seriens goda namn. Som med allt annat är det ju subjektivt, så klart. Jag vet bara att just jag (i stegrande grad) ogillar det som hänt mellan 3:an, 4:an och 76 med talande protagonist, färre valmöjligheter och forcerat narrativ, vid sidan av färre och ytligare rollspelselement till förmån för mer streamlinad action. När man dessutom skulle in med multiplayer i det här, så försökte jag inte ens. Detta gäller ju även för Elder Scrolls-titlarna, som fått dylik behandling.

Min största och främsta förhoppning är att Starfield blir ett rollspel i första rummet. Att vi inte bara får en actionshooter med RPG-element, där en talande protagonist fattar lite konsekvenslösa, ytliga val i quests utan bäring i storyn, och som kulminerar i ett oundvikligt, predestinerat slutmål som ser likadant ut oavsett om du är rymdens värsta ligist eller galaxens godgörare själv.

Att Starfield blir vad Todd Howard kallar Skyrim in space var ju en lågoddsare, med tanke på att det har sålt i groteska mängder. Upptäckarglädjen är fantastisk där, och det får de gärna ta med sig. Mycket annat kan de lämna kvar. Perkträdet, till exempel.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Fallout 3 hade buggar men Fallout 4 var långt värre.

Hur många timmar Fallout 4 har du spelat då?

Det här är ingen gnälltråd på Bethesda-spel, särskilt inte för spel som kommer ut hösten 2022 som du (eller någon annan) inte vet någonting om. Ingen tvingar dig att köpa eller spela spel från Bethesda.

Skrivet av Jimmy:

På Metacritic har Fallout 4 fått nära 9000 betyg och Fallout 3 ca 4600 betyg. Jag skulle säga att 4600 betyg är tillräkligt för att ge en aning om vad folk anser. Att du har en annan åsikt är ointressant, visst det är kul att du gillat spelen och haft kul med dem men både Fallout 4 och Fallout 76(User Score 2.8 på när 5000 omdömen) har varit på sin höjd mediokra enligt allmänheten.

Javisst, och tio miljarder flugor kan inte ha fel -- ät skit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag vet inte om "patchad" är rätt ord, snarare vidareutvecklad.

Som jag skrev innan så är det synlig skillnad mellan Skyrim, Fallout 4 och Fallout 76.
Har du något exempel på någon sådan konkret förbättring?

Jag har moddat några Bethesda-spel också, upplever att det är extremt sällan man läser release notes/FAQ för moddar och hittar texten "this is due to engine limitations" som förklaringen på något problem.

Du har naturligtvis rätt till din åsikt i frågan, men bara för att du inte har plockat upp kritiken från andra moddare gällande begränsningarna i Creation Engine betyder inte det att de inte finns där.

Scriptandet i CE är daterat och begränsat och skapar många gånger nästan oundvikliga konflikter, vilket kräver extra tid för workarounds. Quest-systemet behöver en generell overhaul. Path finding är en mardröm. Physics skall vi inte ens gå in på. Begräsningarna i hur zoner laddas in vilket skapar "pop-in"-effekter och kräver Dyndolod och efterarbete med LODs och ini-filer för att inte döda all immersion. Sättet som textures/mesh fungerar och blir inlästa är också trubbigt och onödigt svårarbetat. Det finns hur mycket som helst att nämna om du vill grotta ner dig i ämnet.

Många av motorns nedärvda tillkortakommanden har skickliga moddare lyckats övervinna, men hur mycket du än sminkar en gris är det fortfarande en bökig historia. Mitt Skyrim 2021 ser fantastiskt ut, men känns fortfarande gammalt. Och skulle jag ta bort SKSE, ENB, Dyndolod m.m. som inte är en del av motorn i sig... då är det inte ens spelbart.

De "synbara" skillnaderna mellan Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3/4/76 handlar till stora delar om estetik, texturer och fernissa. Begränsningarna kring AI, scripting m.m. är skrämmande lika mellan de äldsta och nyaste titlarna från Bethesda. För att inte tala om hur svårdrivna spelen blir när alla "nödvändiga" moddar är installerade.

Med det sagt är CE fantastiskt enkel att komma igång med. När den först kom ut var den fantastisk. Jag har den att tacka för tusentals timmar av nöje (och tinkering). Den hade enorm potential men nu är det faktiskt hög tid för att gå vidare. Därför vill jag gärna se mer än en patch den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag har läst dina tidigare inlägg i den här tråden så jag föreslår att du kollar på videon. Du kommer då att förstå vad mycket av kritiken handlar om. Det är legitim kritik mot en utvecklare som av ren bekvämlighet och inkompetens ignorerar problem som borde ha fixats för länge sedan. Problem som de flesta andra utvecklare hade kunnat och förmodligen skulle ha fixat för länge sedan. Särskilt med tanke på att moddare fixar samma buggar i varenda spel de släpper.

Tror du att jag har spelat tusentals timmar Bethesda-spel utan att märka det?

Fallout 3 var Oblivion med skjutvapen, samt hade en löjlig story med ett mainquest som ursprungligen inte gick att spela vidare efter. Trots det har jag spelat otroligt mycket Fallout 3, eftersom jag brydde mig om andra aspekter av spelet och spelvärlden vilket gjorde det värt att spela totalt sett.

Skrivet av Varg:

Det är lite kul också att hävda att de driver utvecklingen framåt när de gör samma sak hela tiden, men du har såklart rätt till din åsikt.

Hur länge har du spelat på PC? Titta på Morrowind (2002), Oblivion (2006) och Skyrim (2011), vilka andra spel konkurrerade om samma visuella kvalitéer vid samma tidpunkter? Vilka andra spel hade lika öppna världar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Du har naturligtvis rätt till din åsikt i frågan, men bara för att du inte har plockat upp kritiken från andra moddare gällande begränsningarna i Creation Engine betyder inte det att de inte finns där.

Scriptandet i CE är daterat och begränsat och skapar många gånger nästan oundvikliga konflikter, vilket kräver extra tid för workarounds. Quest-systemet behöver en generell overhaul. Path finding är en mardröm. Physics skall vi inte ens gå in på. Begräsningarna i hur zoner laddas in vilket skapar "pop-in"-effekter och kräver Dyndolod och efterarbete med LODs och ini-filer för att inte döda all immersion. Sättet som textures/mesh fungerar och blir inlästa är också trubbigt och onödigt svårarbetat. Det finns hur mycket som helst att nämna om du vill grotta ner dig i ämnet.

Det du beskriver är konsekvenser av hur Bethesda lyckades skapa t.ex. en illusion av att man ser avlägsna objekt samtidigt som det fungerade på dåtidens begränsade hårdvara, inte minst i dåtida konsoler. Det är begränsningar som existerar av tekniska begränsningar med t.ex. hur snabbt resurser kan packas upp och användas i de begränsade minnesmängder som dåtida hårdvara hade.

Att det finns moddar som ändrar hur det fungerar därför att nyare hårdvara är snabbare och har större lagringskapacitet är inte ett tecken på Bethesdas inkompetens utan på hur mycket de lyckades åstadkomma även på rena potatismaskiner.

Skrivet av serdyllon:

Och skulle jag ta bort SKSE, ENB, Dyndolod m.m. som inte är en del av motorn i sig... då är det inte ens spelbart.

Nej, det klart att det blir något annat när man har anpassningar för kraftfullare hårdvara så att man t.ex. kan hålla avlägsna objekt laddade.

Skrivet av serdyllon:

De "synbara" skillnaderna mellan Morrowind, Oblivion, Skyrim, Fallout 3/4/76 handlar till stora delar om estetik, texturer och fernissa. Begränsningarna kring AI, scripting m.m. är skrämmande lika mellan de äldsta och nyaste titlarna från Bethesda. För att inte tala om hur svårdrivna spelen blir när alla "nödvändiga" moddar är installerade.

Konstigt med alla dessa seriösa moddare som försöker porta de gamla spelen till nyare upplagor av spelmotorn då, istället för att bara modda lite så att de ser ut som de senaste Bethesda-spelen.

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Vänligen släpp Fallout-sidospåret.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig moderator, men jag höll på att skriva mitt inlägg när du uppmanade oss att lägga ner diskussionen.

Skrivet av Sveklockarn:

Tror du att jag har spelat tusentals timmar Bethesda-spel utan att märka det?

Fallout 3 var Oblivion med skjutvapen, samt hade en löjlig story med ett mainquest som ursprungligen inte gick att spela vidare efter. Trots det har jag spelat otroligt mycket Fallout 3, eftersom jag brydde mig om andra aspekter av spelet och spelvärlden vilket gjorde det värt att spela totalt sett.
Hur länge har du spelat på PC? Titta på Morrowind (2002), Oblivion (2006) och Skyrim (2011), vilka andra spel konkurrerade om samma visuella kvalitéer vid samma tidpunkter? Vilka andra spel hade lika öppna världar?

KOLLA PÅ VIDEON.

Jag började spela på dator 1988 och mitt första Bethesdaspel var Daggerfall. Det beror på vad du menar med "samma visuella kvalitéer". Det är subjektivt om något vad man tycker är grafiskt snyggt. Om man kollar enbart på det tekniska, dvs vad motorn är kapabel till att göra, så fanns det flera konkurrenter som hade kommit längre vid den tidpunkten. Exempelvis Id tech och Unreal Engine. Det är lite roligt att du nämner öppna världar. I Metroid, som kom ut 1986, kan du faktiskt gå precis vart du vill i spelet, men det räknas inte som ett open world för att man har en annan definition. Så om något var Nintendo långt före sin tid egentligen och det som Bethesda gjorde många år senare hade redan gjorts, fast på ett annat sätt. (2D vs 3D).

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

KOLLA PÅ VIDEON.

NEJ.

Dels är inte intresserad av vad någon random YT-kanal tycker är fel med gamla Bethesda-spel, och det saknar helt bäring för vad det blir av Starfield. Bethesda har levererat gång efter annan de senaste 20 åren, så det finns anledning att tro att Starfield blir bra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

NEJ.

Dels är inte intresserad av vad någon random YT-kanal tycker är fel med gamla Bethesda-spel, och det saknar helt bäring för vad det blir av Starfield. Bethesda har levererat gång efter annan de senaste 20 åren, så det finns anledning att tro att Starfield blir bra också.

Nej, videon är i allra högsta grad aktuell och du hade förstått det om du såg den, men då du saknar viljan att eventuellt ändra din uppfattning om det så väljer du att ignorera den. Men jag lägger ner här. Moderatorn har redan klagat på oss.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Visst var det Bethesda som lyckades köra Fallout i backen?

Det var Interplay som lyckades köra Fallout i botten med att lägga ner Van Buren och satsa på det värdelösa Fallout: Brotherhood of Steel till PS2/Xbox som var en kolossal flopp så dom tvingades sparka majoriteten av sina anställda och senare även sälja sina IPn.

Skrivet av Aka_The_Barf:

fallout 4 är från 2015, borde vara något liknande här.

Dom har nog utvecklat motorn en hel del på sju år.

Permalänk
Medlem

Join us - Into the Starfield
https://twitter.com/BethesdaStudios/status/140443976677556633...

En hel del art och annat visas i en kort video.

Permalänk
Medlem

Lånar Concept Art bilderna från Resetera
https://www.resetera.com/threads/bethesda-game-studios-join-u...

Permalänk
Medlem

Lite Linda och Valentin över konstverken.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

@Fulci

Av konceptbilderna att döma så kommer det att bjudas på väldigt varierande miljöer.

Det ser ut som ett bra tillfälle att implementera DirectStorage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Många som klagar över skyrim och fallout. Trodde dessa var spel som tusentals, likt mig, spenderat många härliga timmar med?! Buggigt eller ej.

Låter i tråden som om de vore världens sämsta skitspel.

Ja Fallout 76 och 4 kvalificerar nog för en sådan titel, särskilt om man jämför med tidigare fallout spel och speciellt de som Bethesda inte haft att göra med. Skyrim är ett spel jag tycker väldigt mycket om men som RPG finns det många fundamentala felaktigheter som får en att fundera över om Bethesda överhuvudtaget förstår vad det innebär att göra ett spel i genren. I fallet Skyrim är det snarare communityn och mods som håller igång magin.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Nu kändes visserligen Starfield-trailern rätt intetsägande, men detta är väl ett rollspel utifrån vad de skriver om det? Vet inte hur relevant jämförelsen med Star Citizen är då?

jag syftade mest på hur det ser ut, inte hur det kommer att spelas.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Dom har nog utvecklat motorn en hel del på sju år.

det är bethesda vi snackar om här

Motorn har alltid varit rätt usel på de flesta av deras spel och buggig, tror inte det kommer ändras.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

det är bethesda vi snackar om här

Motorn har alltid varit rätt usel på de flesta av deras spel och buggig, tror inte det kommer ändras.

Motorn har varit helt fenomenal på den viktigaste punkten, hela deras motor och arbetsmiljö bygger på "better and easier to develop content over render speed" som inte bara är en helt giltig kompromiss, utan också visat sig vara väldigt framgångsrik. Utan det så skulle bokstavligen inte deras stora modding-gemenskap existera.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Lånar Concept Art bilderna från Resetera

Varierande kvalitet tycker jag. Några riktigt bra och andra rätt mediokra. Sista tycker jag är den bästa - ser ut som en unik miljö som jag skulle vilja utforska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Motorn har varit helt fenomenal på den viktigaste punkten, hela deras motor och arbetsmiljö bygger på "better and easier to develop content over render speed" som inte bara är en helt giltig kompromiss, utan också visat sig vara väldigt framgångsrik. Utan det så skulle bokstavligen inte deras stora modding-gemenskap existera.

Utan moddarna är deras spel trasiga och i vissafall ospelbara. Kör jag fallout 4 och går runt i boston omoddat kan jag ligga på runt 15 fps. Då har jag ett 3080 och en 5900x.
Finns andra spel som gjort det bästa av båda världar där moddarna blivit egna spel. Kanske beror på att dom slipper ödsla tid på att laga allt trasigt...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

till och med DayZ SA blev ju färdigt efter typ 7 års early access

Vet inte om jag håller med om att det är färdigt dock

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|