Permalänk
Medlem

Förvaring serietidningar DIY

Min dotter har ett hundratal bamsetidningar och det är svårt att hitta någon vettig förvaring. Nu ligger de staplade i genomskinliga plastlådor.
Tidningarna är mindre än A4, så alla lösningar anpassade för A4 ger mycket outnyttjad volym. Måtten är 25,5x17cm
T.ex. tidskriftsamlare brukar vara 30x25x10cm.

Jag började googla, så kom jag på att man kanske kunde bygga något eget.
Lösningen jag kom fram till var en ventilationskanal av plast, de finns i måtten 220x55 mm.
Man kan fästa dem i ett rutnät som passar i en euroback 60x40cm med lagom breda fack. 220 är onödigt brett men hittar inget bättre.

Har ni några andra förslag? Ska inte ta en evighet att bygga ihop och får helst vara lite kostnadseffektivt

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Sådana här hade jag mina tidningar i när jag var liten.
https://www.bamse.se/blogg/samla-dina-bamse-tidningar-med-sti...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Sådana här hade jag mina tidningar i när jag var liten.
https://www.bamse.se/blogg/samla-dina-bamse-tidningar-med-sti...

Tack för tipset! Vi har några av dessa pärmar men dottern tycker de ståltrådarna som håller tidningarna gör det jobbigt att ta ut och sätta tillbaka. Kan hålla med henne att lösningen inte känns optimal.

Har varit inne på vanliga pärmar med plastfickor också, men där blir det mycket döyta.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?