Googles nya AI-assistent kan se sin omgivning i realtid

Permalänk
Melding Plague

Googles nya AI-assistent kan se sin omgivning i realtid

AI-assistenten kan reagera på vad som händer och sker runt omkring dig.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Alltså... ganska coolt tycker jag

Permalänk
Medlem

Ljusår ifrån vad Google "Tanten" är Idag :😀 ++

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Snusfri

Får se om den är/blir bättre än dessa..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Jag var mer imponerad över att arbetarna sitter och jobbar med en liten skärm på laptoppen och sedan en lite större bredvid. Likaså att den första arbetaren använder laptoppens tangentbord plus touchpad. Och detta ska vara bland de främsta utvecklarna på Google som jobbar så.. Medans andra folk hade 3st 27" skärmar på deras arbetsplatser för över 10år sedan.

Annars sakta men säkert blir Ai bättre. Gemini 1,5 Pro kostar nu 255kr/månaden. Nya funktioner har kommit som man kan ladda upp filer direkt till Google, där det i klartext står att Google kan sprida denna information och de har folk som kan granska filerna.

Jag tror att vi går emot en utveckling där Ai sakta men säkert blir bättre och dyrare. Vi kommer snart till ett skede där de som ej använder Ai kommer få anstränga sig mer.

Permalänk
Medlem

~Everything you can do, I can do it better~

För 2 dagar sedan släpptes OpenAI GPT 4o (Omni) https://openai.com/index/hello-gpt-4o/

Kul att det går framåt, från flera håll och så snabbt!
Hoppas bara att Google inte visar oss en "visionary demo" som är körd i post production, utan att denna gång är på riktigt i realtid

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag var mer imponerad över att arbetarna sitter och jobbar med en liten skärm på laptoppen och sedan en lite större bredvid. Likaså att den första arbetaren använder laptoppens tangentbord plus touchpad. Och detta ska vara bland de främsta utvecklarna på Google som jobbar så.. Medans andra folk hade 3st 27" skärmar på deras arbetsplatser för över 10år sedan.

Har ett gäng kollegor som jobbar så också. Vet i fan hur de klarar av det. När jag gör det får jag spänd rygg och nacke efter bara några minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag var mer imponerad över att arbetarna sitter och jobbar med en liten skärm på laptoppen och sedan en lite större bredvid. Likaså att den första arbetaren använder laptoppens tangentbord plus touchpad. Och detta ska vara bland de främsta utvecklarna på Google som jobbar så.. Medans andra folk hade 3st 27" skärmar på deras arbetsplatser för över 10år sedan.

Tror du missade poängen med att de ville visa vad produkten kan göra på ett smidigt sätt och samtidigt se naturligt ut.
Mycket handlar om presentationen du gör och att det ska se trovärdigt ut vad ett kontor liknar idag.
Jag kan garantera dig att den arbetaren inte jobbar på det sättet, det var bara en väg för att placera någon som "jobbar" och samtidigt demonstrera att AI:n kan läsa av koden och vad den gör

OnT: Imponerande hur snabb den är ändå, är inget inbitet fan av AI generellt men kan vara fantastiskt för folk som har ett behov av assistans i livet på olika sätt

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Utvecklngen kommer väl sluta så här:

Permalänk
Medlem

Opensource och offline så kanske jag skulle vara lite intresserad, men Google ger mig inte direkt känslan av något man kan lita på

Permalänk

Kommer bli underbart om några år när de ska förbättra lönsamheten. "dina vardagsrumsmöbler är lite slitna och omoderna, här kommer förslag på moderna möbler som är populära just nu". "du har en fläck på skjortan. Vill du att jag beställer fläckbortagare eller en ny skjorta?"