Permalänk
Medlem

MINI ITX Velka 5 Gamingdator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Prisbilden jag efterfrågar är högre än värdet på vardera del. Det kommer vara baserat på helhetsprodukten.

Läs hela annonsen här

Antar att jag bjuder en krona då? Om det är din prisbild du efterfrågar?

Annars får du gärna komma med någon form av startbud där du känner dig nöjd.

Visa signatur

SSUPD Meshroom D -- MPG B650 EDGE WIFI -- AMD Ryzen 7800X3D
NH-D12L -- Corsair Vengeance PRO 32GB 6000 MHz
Palit RTX 3080 ti deshroud 2xNF-A14 IPPC3000 -- Corsair SF750
Corsair Force MP510 1920 GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Intresserad
Men håller med där
Om det söks efter pris över delarnas beg värde så är de nästan bättre säga vad du släpper de för som minst
Tanken slår ju en att går de annars bygga o köpa en motsvarande själv för nypris med bättre delar i samma form faktor
Hursom lycka till med säljet 😀

Permalänk
Medlem

1200 + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddush:

Intresserad
Men håller med där
Om det söks efter pris över delarnas beg värde så är de nästan bättre säga vad du släpper de för som minst
Tanken slår ju en att går de annars bygga o köpa en motsvarande själv för nypris med bättre delar i samma form faktor
Hursom lycka till med säljet 😀

Drömbudet är såklart 20 tusen kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Drömbudet är såklart 20 tusen kronor.

Då får jag i all swecklocker anda säga dröm och glöm 😉
10 k så kanske vi närmar oss

Permalänk
Medlem
Skrivet av maddush:

Då får jag i all swecklocker anda säga dröm och glöm 😉
10 k så kanske vi närmar oss

Då får jag tacka för visat intresse iaf!
Trevlig fredag på dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Då får jag tacka för visat intresse iaf!
Trevlig fredag på dig!

Priset och texten är ganska märklig, särskilt i sin kombination. Vill du ens sälja?

Permalänk
Medlem

"Du kan leta länge på den svenska marknaden utan att hitta något liknande." Du menar utdaterad hårdvara pimpad med senaste generationens grafikkort? Ptja, du har väl inte helt fel i sak. Frågan är bara varför man skulle vilja hitta det...

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

"Du kan leta länge på den svenska marknaden utan att hitta något liknande." Du menar utdaterad hårdvara pimpad med senaste generationens grafikkort? Ptja, du har väl inte helt fel i sak. Frågan är bara varför man skulle vilja hitta det...

Det handlar ju inte om hårdvaran såklart Men hittar du något med denna prestandan i så liten volym är det imponerande!

Permalänk
Medlem

Bara så att ingen faktiskt tror detta är en bra dator, en processor med 6 kärnor utan HT. Det var väl innan AMD satte fart på monopolet.

https://www.intel.com/content/www/us/en/products/sku/134896/i...

Känns smartare att köpa en laptop med senaste generationens CPU, 4070, 1440p 165hz för samma peng. Får även plats i handväskan...

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Priset och texten är ganska märklig, särskilt i sin kombination. Vill du ens sälja?

Jag säljer gärna till någon som är intresserad och vill betala för det!

Sen är väl kanske en annons här på Sweclockers fel ställe..

Permalänk
Medlem

Kanske tradera likt denna annons? https://www.tradera.com/item/1202/622628029/lyxig-premium-rig...

Tycker du tar alldeles för mycket affektionsvärde i åtanke. Att den är unik och du värdesätter dess komfort för lan utmärker den inte över andra alternativ, särkilt inte till det priset.

Bättre transportabel dator som var utsatt till halva priset och kan göra samma jobb som din..
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1709453-formd-t1-5600x...

Nyligen annons men säljs vad jag skulle sälja är en bättre dator för 800 dollar:
https://www.reddit.com/r/hardwareswap/comments/197etd5/usaoh_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Bara så att ingen faktiskt tror detta är en bra dator, en processor med 6 kärnor utan HT. Det var väl innan AMD satte fart på monopolet.

https://www.intel.com/content/www/us/en/products/sku/134896/i...

Känns smartare att köpa en laptop med senaste generationens CPU, 4070, 1440p 165hz för samma peng. Får även plats i handväskan...

Tråkigt med detta forum hur det alltid skall bashas ner hahaha, fattar inte grejen..

Vill du köpa en laptop med högre GPU prestanda får du lägga 30lax+

CPUn har jag klockad på 5.0Ghz som jag skrev, vilket gör stor skillnad.

Laptop 4070 kortet är kass. Du får ta dig upp på ett Laptop 4080 ifall du skall matcha.

Lägg där till att det finns mycket utrymme att klocka denna GPU också.

Fattar inte varför man skall in och förstöra en annons på detta sättet.

Vad motiverar dig ens?

Så jädra tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swegatron:

Kanske tradera likt denna annons? https://www.tradera.com/item/1202/622628029/lyxig-premium-rig...

Tycker du tar alldeles för mycket affektionsvärde i åtanke. Att den är unik och du värdesätter dess komfort för lan utmärker den inte över andra alternativ, särkilt inte till det priset.

Bättre transportabel dator som var utsatt till halva priset och kan göra samma jobb som din..
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1709453-formd-t1-5600x...

Nyligen annons men säljs vad jag skulle sälja är en bättre dator för 800 dollar:
https://www.reddit.com/r/hardwareswap/comments/197etd5/usaoh_...

Okej men då är denna datorn inte till dig! Du behöver verkligen inte ta dig tiden att värdera denna åt andra människor..

Den som du anser vara bättre transportabelt har dubbelt så hög volym. Den ligger på 10Liter istället för min som är under 5L.

Den andra är såld i USA, med en sämre GPU. Och varför den säljaren ville ha 10.000:- är svårt för mig att veta.

Så annonsen är främst till dom som är intresserade, inte till folk som har tråkigt en fredag och vill låtsas skina med sina kunskaper..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Tråkigt med detta forum hur det alltid skall bashas ner hahaha, fattar inte grejen..

Vill du köpa en laptop med högre GPU prestanda får du lägga 30lax+

CPUn har jag klockad på 5.0Ghz som jag skrev, vilket gör stor skillnad.

Laptop 4070 kortet är kass. Du får ta dig upp på ett Laptop 4080 ifall du skall matcha.

Lägg där till att det finns mycket utrymme att klocka denna GPU också.

Fattar inte varför man skall in och förstöra en annons på detta sättet.

Vad motiverar dig ens?

Så jädra tråkigt.

"Det handlar ju inte om hårdvaran såklart"

Vad handlar det om då?

Har aldrig sagt att prestandan är likvärdig, sa bara vad jag anser vara smartare att lägga 20k på då du nu har portabilitet som ett säljargument. Skulle dock tro att prestandan i många spel i 1080p med den 6 år gamla processorn är snarlik oavsett p.g.a flaskhals. Att CPU:n är klockad kan inte användas som ett säljargument.

Min motivation är att ingen ska begå ett misstag, sluta försök lura människor.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

"Det handlar ju inte om hårdvaran såklart"

Vad handlar det om då?

Har aldrig sagt att prestandan är likvärdig, sa bara vad jag anser vara smartare att lägga 20k på då du nu har portabilitet som ett säljargument. Skulle dock tro att prestandan i många spel i 1080p med den 6 år gamla processorn är snarlik oavsett p.g.a flaskhals. Att CPU:n är klockad kan inte användas som ett säljargument.

Min motivation är att ingen ska begå ett misstag, sluta försök lura människor.

Vad i hela helvetet händer här!? Du påstår att jag försöker lura människor!??? Nu får det fan vara nog.

Lämna denna annonsen ifred och ägna dig åt ditt eget.

Att påstå att jag försöker lura någon är fan magstarkt.

Permalänk
Medlem

På SweC marknad kommer man inte undan med överpriser och dessutom när annonser osar supersäljig ala person som försöker sälja ”gamingdatorer” på Blocket som en affärsidé ifrån morsans källare.

Mitt tips är att sälja delar isär. Just chassit där kan du säkert få några spänn för. Jag tror nämligen att:

1.) Folk som gillar små datorer (mig själv inkl.) vill också bygga dom själva. Det är liksom grejen.

2.) Alla andra som behöver en portabel spellösning köpet en gejminglaptop för det är mycket mer pragmatiskt.

Sedan, jag fattar att det är trist att bli ifrågasatt. Primärt så handlar nog detta om en typ av civilkurage, hur konstigt det än låter.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Det handlar ju inte om hårdvaran såklart Men hittar du något med denna prestandan i så liten volym är det imponerande!

antar att man passerar 20k men får en skärm och sånt på köpet och då kallas det gaming laptop och är ofta mindre än 5 liter.. prestanda, typ likvärdig finns iaf..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Vad i hela helvetet händer här!? Du påstår att jag försöker lura människor!??? Nu får det fan vara nog.

Lämna denna annonsen ifred och ägna dig åt ditt eget.

Att påstå att jag försöker lura någon är fan magstarkt.

Ja, om en person som inte kan så mycket nappar och betalar 20k för detta så anser jag att det är bedrägligt. Men visst, Saker är väl värda det folk betalar, kunniga eller ej. Helt fel platform detta för denna typen av sälj dock.

Gör ett Galleri med bygget, låt oss uppskatta det där istället. Det är den typen av värde datorn har.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av bimbim:

På SweC marknad kommer man inte undan med överpriser och dessutom när annonser osar supersäljig ala person som försöker sälja ”gamingdatorer” på Blocket som en affärsidé ifrån morsans källare.

Mitt tips är att sälja delar isär. Just chassit där kan du säkert få några spänn för. Jag tror nämligen att:

1.) Folk som gillar små datorer (mig själv inkl.) vill också bygga dom själva. Det är liksom grejen.

2.) Alla andra som behöver en portabel spellösning köpet en gejminglaptop för det är mycket mer pragmatiskt.

Sedan, jag fattar att det är trist att bli ifrågasatt. Primärt så handlar nog detta om en typ av civilkurage, hur konstigt det än låter.

Uppskattar ditt vuxna svar, verkligen!

Jag själv älskar att bygga SFF datorer och blivit sugen på att bygga om min egen rigg.

Japp, jag har bara satt 20 000:- som en summa och så får den intresserade komma med ett bud som den tycker är rimligt

Annonsen tänker jag är riktad mot personen som är ute efter en sånhär lösning men inte har vetskapen kring hur man bygger den.

Det är garanterat fel forum och får avsluta annonsen baserat på otroligt tråkigt bemötande :/

Förövrigt: Vem vill spela på en laptop??

Permalänk
Medlem
Skrivet av moreempty:

antar att man passerar 20k men får en skärm och sånt på köpet och då kallas det gaming laptop och är ofta mindre än 5 liter.. prestanda, typ likvärdig finns iaf..

Här ingår även en skärm? Och samma prestanda kostar som sagt över 30k nytt i laptop format.

Jag har inte bett om specifikt 20tusen. Jag har bett folk som faktiskt är intresserade komma med förslag. Annonsens värde satte jag till 20tusen. Blir tydligen helt fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Ja, om en person som inte kan så mycket nappar och betalar 20k för detta så anser jag att det är bedrägligt. Men visst, Saker är väl värda det folk betalar, kunniga eller ej. Helt fel platform detta för denna typen av sälj dock.

Gör ett Galleri med bygget, låt oss uppskatta det där istället. Det är den typen av värde datorn har.

Förstår inte hur man kan ha så lite för sig en fredagkväll som du har. Helt otroligt.

Jag har lagt upp den på Sweclockers. Jag utgår från att vuxna människor här kan googla specarna som jag har lagt ut med öppna kort och göra sin egna bedömning.

Jag har bett de som faktiskt är intresserade att komma med ett förslag. Det är inte ett fast pris på 20 000:-

Satte det som ett högsta pris för att se vad folk vill erbjuda.

Finns inget fulspel eller något sånt så ta din hjälte-mantel och flyg vidare.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Uppskattar ditt vuxna svar, verkligen!

….

Sen är annonsen kanske lite väl social för vårt light autistiska forum haha

Den där typ av funkofobi är komplett oacceptabel.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.