Stora problem med S22 sen One UI 6 uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Stora problem med S22 sen One UI 6 uppdateringen.

Hej!

Jag fick stora problem med min S22 efter uppdateringen. Inget ljud under samtal, ibland funkar det dock. Det har alltid funkat med samtal över internet.

Ibland kommer högtalarljudet i telefonhögtalaren där man ska lägga den mot örat. Ibland går det inte att justera ljudnivån. Ibland är det helt tyst för att helt plötsligt komma ljud. Allt detta kom efter sista uppdateringen. What to do??

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Det har löst sig själv faktiskt. Har inte haft problem på en vecka nu.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Det hade inte alls löst sig själv. Stora problem med bluetooth och samtal... Funkar perfekt att ringa i WhatsApp och Messenger. Men inte med vanliga telefonen. För att jag ska kunna ringa med vanliga telefonen måste jag starta om telefonen. Då funkar det att ringa igen. Verkar bli något fel när jag kopplar med Bluetooth och spelar upp ljud.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Citerar mig själv:

Skrivet av tcntad:

Återställa är magiska svaret om det inte redan är gjort

Kan ju vara så att det bara är BT som spökar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Det hade inte alls löst sig själv. Stora problem med bluetooth och samtal... Funkar perfekt att ringa i WhatsApp och Messenger. Men inte med vanliga telefonen. För att jag ska kunna ringa med vanliga telefonen måste jag starta om telefonen. Då funkar det att ringa igen. Verkar bli något fel när jag kopplar med Bluetooth och spelar upp ljud.

Min fru har en S22 (vanliga modellen), hennes telefon-app fick en uppdatering nyligen. Den kom inte via vanliga uppdateringen man får typ varje månad, den fanns i Samsungs Galaxy Store (eller vad nu app-butiken heter och vi hittade den typ av ren slump. Eller så hade den installerats senare automatiskt, jag vet inte hur den där butiken fungerar. Kanske kan hjälpa, men det låter lite som bluetoothproblem.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Det hade inte alls löst sig själv. Stora problem med bluetooth och samtal... Funkar perfekt att ringa i WhatsApp och Messenger. Men inte med vanliga telefonen. För att jag ska kunna ringa med vanliga telefonen måste jag starta om telefonen. Då funkar det att ringa igen. Verkar bli något fel när jag kopplar med Bluetooth och spelar upp ljud.

Framförallt vid så stora uppdateringar som när man byter Androidversion är det läge att radera cache partitionen eftersom gammal cache kan ställa till diverse problem, detta göra du via recovery mode, efter du kört "wipe cache partition" kör "Repair apps" så startar telefonen om samt optimerar alla appar.
Man förlorar ingen information när man gör detta.

Om du inte vet hur man kommer in i recovery har du en beskrivning här.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=G1m72WxovEs