Nostalgitripp - Häng me' till dinosaurieland

Permalänk
Medlem

Nostalgitripp - Häng me' till dinosaurieland

Tjena!

Satt här vid datorn och liksom från ingenstans så kom jag att tänka på en gammal skiva jag hade som liten som jag ofta lyssnade på. Jag har suttit hela kvällen att hitta namnet på den och hittade det tillslut - ''Häng me' till dinosaurieland''. Men den finns inte att lyssna på någonstans, absolut ingenstans!

Finns det någon här som kanske har magiska fingrar och kan få fram den skivan?

Jag har tom försökt att hittade utgivare av skivan för att den vägen kanske få någon information, men ej hittat...

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Har du testat söka på engelska på youtube? dinosaur land? är det den? Bara en chansning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Har du testat söka på engelska på youtube? dinosaur land? är det den? Bara en chansning.

Jag vet att den finns på engelska då den svenska är en typ översättning på den. Men den är ju den svenska jag är på jakt efter då det är den som byggde en del av min barndom

Jag har nu skrivit till en av producenterna av skivan och fått en mail jag skulle skriva till. Om inget svar från den så skulle jag återkomma. Nu är det bara hålla alla två tummar jag har!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Och de som tänker att de finns på Spotify; Nej det gör den inte. Det är ju det absolut första stället man letar på. Den har dock funnits där, men är nu osynlig.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem

Kanske att prova att fråga bibliotek om du inte får fatt på detta på andra sätt - är det specifika svenskdubbade versioner så minskar ju urvalet väldigt drastiskt och speciellt om det är från perioden innan Internet slog igenom och CD-skivorna var mycket större lagringsvolym än vad hårddiskarna rymde på datorerna och man höll andan i vad det kostade när man köpte en ny lite större hårddisk...

Permalänk
Medlem

Var det första som dök upp på webben. Har inget Spotifykonto så kan inte spela låtarna. Men om man har ett så är de väl bara å logga in å lira? 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

<Uppladdad bildlänk>
Var det första som dök upp på webben. Har inget Spotifykonto så kan inte spela låtarna. Men om man har ett så är de väl bara å logga in å lira? 🤔

Hittar också när man söker på webben, men dom går ej att spela dessvärre.... Och i Spotify appen finns dom inte ens :/

Har varit i kontakt med en producent som sa att de har funnits på spotify men tagits bort.

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.