Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Zelda: TotK. Det är så kul

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://store.steampowered.com/app/1817230/HiFi_RUSH/

Imorgon blir det Final Fantasy 16.

Permalänk
Medlem

D4

Visa signatur

Cloothing optional!!!

Permalänk
Medlem

Return to monkey island på Steam Deck fast på Gamepass i Windows som jag installerat på den. Funkar bra.
Ville kunna spela på Gamepass vilket inte funkar i SteamOS.
Vissa gillar inte grafiken i nya Monkey Island men jag tycker den är mysig. Den där gamla känslan finns kvar blandat med nya.

Permalänk
Medlem

Tales of Arise (PS5).

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Första semesterveckan så försöker klara av lite pågående spel men även startat några nya. Just nu är det nog mest Red Dead Redemption 2 till PC. Funderar lite på att dra igång Metro: Exodus, raytracing versionen, också. Men då bägge dessa spel är sådanna jag spelat förr för flertalet år sedan så har jag egentligen tänkt börja med något jag inte spelat tidigare. Har några kandidater men ingen jag riktigt fastnat för.

Skrivet av Myllerman:

Return to monkey island på Steam Deck fast på Gamepass i Windows som jag installerat på den. Funkar bra.
Ville kunna spela på Gamepass vilket inte funkar i SteamOS.
Vissa gillar inte grafiken i nya Monkey Island men jag tycker den är mysig. Den där gamla känslan finns kvar blandat med nya.

Just ja, ska försöka spela igenom detta med på Game pass. Gjort inledningen men kommer nog starta om helt då det var några månader sedan.

Fortfarande kluven till grafiken, håller med om att den ändå är rätt mysig men inte riktigt det jag vill se. Men då föredrar jag också Curse.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Final Fantasy XVI för hela slanten.
Vill verkligen inte spoila upplevelsen för någon men det finns sektioner i det spelet som får en att sitta med hakan i knät och musiken är verkligen helt jäkla otrolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Final Fantasy XVI för hela slanten.
Vill verkligen inte spoila upplevelsen för någon men det finns sektioner i det spelet som får en att sitta med hakan i knät och musiken är verkligen helt jäkla otrolig.

Har inte spelat final fantasy själv, men har hört detsamma av familj som spelar de.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Första semesterveckan så försöker klara av lite pågående spel men även startat några nya. Just nu är det nog mest Red Dead Redemption 2 till PC. Funderar lite på att dra igång Metro: Exodus, raytracing versionen, också. Men då bägge dessa spel är sådanna jag spelat förr för flertalet år sedan så har jag egentligen tänkt börja med något jag inte spelat tidigare. Har några kandidater men ingen jag riktigt fastnat för.

Just ja, ska försöka spela igenom detta med på Game pass. Gjort inledningen men kommer nog starta om helt då det var några månader sedan.

Fortfarande kluven till grafiken, håller med om att den ändå är rätt mysig men inte riktigt det jag vill se. Men då föredrar jag också Curse.

Blev själv besviken på Exodus Enhanced Edition. Älskar spelet men grafiken i originalversionen är enligt mig snyggare och skarpare. Körde på ett 4090. Vet inte vad dom gjort men det ser inte ut som bra raytracing ska göra tyvärr. Läste att dom kör något anti-aliasing som gör grafiken oskarp. Men prova och ge ditt intryck.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Fortsätter beta av backloggen. Har dessa igång just nu:

Metro Exodus: Enhanced Edition (PC)
Uncharted: Legacy of Thieves Collection (PC)
DOOM Eternal (PC)
Flower (PC)

Har spelat samtliga spel tidigare utom DOOM Eternal som jag aldrig kommit igång med riktigt. Älskade DOOM (2016) men Eternal kändes helt off för mig. Vilket det gjorde även denna gång men har hållit igång spelet för att faktiskt komma in i det och börja njuta. Inte riktigt så mycket för plattformandet men nog ger spelet i övrigt en rätt mysig känsla allt. Och musiken!!!

Metro Exodus är mest raytracingmys, Uncharted har åldrats sämre än jag trodde men rätt mysigt att spela på PC. En bit in i 4'an, blir spinoffen direkt efteråt. Nog för att Last of Us fått mycket kritik och den mesta förtjänad men Uncharted känns väldigt obekväm att spela efter att ha kört just Last of Us. Hade gärna sett en uppdatering som i den mån det är möjligt efterliknar kontroller och liknande med hur de är i just Last of Us.

Flower må vara ett kort spel men rätt mysigt att spela med något års mellanrum. Tänkte spela det enbart på min Steam Deck först då spelet är "Verified" men spelet är dessvärre ospelbart när jag startar den. Så fått bli på min vanliga dator. Egentligen har jag slutat spelat spelet men inväntar att en vecka ska gå för att plocka en cheevo. Om jag orkar, har en achievement jag inte får att fungera att ta och detta är inte riktigt värt min tid känner jag.

Skrivet av Myllerman:

Blev själv besviken på Exodus Enhanced Edition. Älskar spelet men grafiken i originalversionen är enligt mig snyggare och skarpare. Körde på ett 4090. Vet inte vad dom gjort men det ser inte ut som bra raytracing ska göra tyvärr. Läste att dom kör något anti-aliasing som gör grafiken oskarp. Men prova och ge ditt intryck.

Ser bra ut här men i vissa fall ser man ju raytracingen in action så att säga. Har sett att det varit problem med DLSS-implementationen, iallafall tidigare, som gjort spelet oskarpt. Dock måste jag säga att minnet från 2019 var ett betydligt snyggare spel så lite så jag undrar om man dragit tillbaks spelets grafik i Enhanced Edition eller om det faktiskt såg ut så.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

har inte gått all in än då jag håller på med europa universalis och rome 2 total war för tillfället, men jag skaffade och installerade dead island 2 och lirade i 1 timme, spelet skiljer sig från det första tycker jag, när man har vant sig vid allt gore och blod splatter, så känns det rätt så stelt. som sagt, har inte investerat mig själv i spelet än, jag kanske ändrar åsikt efter flera timmars spelande.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Hunt: Showdown

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Apex legends
God of War

..... Väntar tills 3 Aug för Baldurs Gate 3😎

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Oxenfree 2 - Tyvärr inte lika bra som det första.
Persona 5: Royal - Egentligen inte min typ av spel men har haft roligt i 20 timmar nu. Bara 100 kvar till slutet 😅

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Äntligen tagit tag i Diablo IV efter lite för lång väntan.

Permalänk
Medlem

Hittat tillbaka till Division 2, även om jag spelat lite sporadiskt emellanåt.
Dock känner jag mig som en nybörjare igen då det droppar hejvilt med
gear men jag har ingen aning om vad som är "bra eller ej" längre ^^

Permalänk
Hedersmedlem

Har kört en massa Portal sista veckan eller så.
I kronologisk ordning (för mitt spelande, alltså):

Portal Reloaded, gratis kvalitetsmod till Portal 2 komplett med story och voice acting. Har en tredje portaltyp som leder fram/tillbaka till framtiden. Mycket svårare än standardspelet.
Portal
Portal 2
... och just nu (sedan igår) Portal Stories: Mel, också en gratis kvalitetsmod till Portal 2. Level-designen på introsektionen är Valve-kvalitet om inte högre!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

yet another zombie survivor

har sökt ett bra tag efter ett bra top down zombie shoot em up, och nu har jag hittat ett.
mycket nöje

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Började precis med Tiny Tina's Wonderlands (PC).

Permalänk
Medlem

Dave the Diver.
Oerhört trevligt spel faktiskt. Rogivande.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Telltales Expanse. Första delen släpptes idag. Kort men väldigt bra. Gillar verkligen den här typen av spel.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Är egentligen mitt emellan två spel. Håller på och petar lite på FF7 Remake Intergrade till PC men känner inte för det spelet. Dave the Diver tänkte jag börja spela i början av månaden men avvaktat då spelet patchats aktivt men börjar nog dra ihop sig.

Det jag spelar är ju mer sånt jag spelar rätt ofta. Forza Horizon 3 och 5 till PC samt nu på senare tid Shiikaku of the Day.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Startade Satisfactory idag igen. Rekommendera det starkt, men herregud vilken tidssänka det är.

Permalänk
Medlem

tanken var att spela ff16 men mitt ps5 var defekt när jag köpte det och nu är det borta ca 4v så den planen gick lite sisådär.

så för tillfället har det blivit yakuza spel och sekiro.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Deep Rock Galactic är mer eller mindre det ända jag kör just nu. Riktigt kul CO-OP FPS lir. Men ikväll var det frustrerande för det har inte gått nått bra

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Total war attila. Känns som det var decennier sen man sist körde total war jösses va komplext. Känns närmast civ nivå på det hela. Men civ serien är man än mer efter i civ 3 var det sista man körde seriöst

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag är helt hooked på satisfactory.
Dock lite väl många krascher för min smak. Utöver det fantastiskt spel.

Permalänk
Medlem

Har börjat med Black Mesa. Körde en bit när det fortfarande var mod men blev inte klar. Får se om det går bättre nu.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Plockade upp Switchen igen i sjuksängen och kör både Pokémon Let's Go: Eevee och Zelda: Breath Of The Wild.