Total War: Warhammer III

Permalänk
Medlem

Total War: Warhammer III

Cinematic Trailer
Här är en liten FAQ

Såja, goda nyheter levereras med en riktigt bra trailer.

6 factions vid start, "Deep within the realms of Chaos the four Ruinous Powers of Nurgle, Slaanesh, Tzeentch, and Khorne prepare for war and two mighty kingdoms stand sentinel: the stern warriors of Kislev and the vast empire of Grand Cathay."

Har väldigt dålig koll på lore, men finns massor med videos om alla nya factions på YT och spekulationer om vilka enheter som kommer komma, hur raserna kommer liras i kampanj och i strid osv. Spekuleras även redan om framtida DLCs.

Lite off topic men för den som lirar Warhammer II online kommer det hållas ett World Championship. Öppen reg till 13e Feb

Permalänk

Goda nyheter.
Jag har inte testa lira chaos ännu så det måste ju provas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neknot:

Cinematic Trailer
Här är en liten FAQ

Såja, goda nyheter levereras med en riktigt bra trailer.

6 factions vid start, "Deep within the realms of Chaos the four Ruinous Powers of Nurgle, Slaanesh, Tzeentch, and Khorne prepare for war and two mighty kingdoms stand sentinel: the stern warriors of Kislev and the vast empire of Grand Cathay."

Har väldigt dålig koll på lore, men finns massor med videos om alla nya factions på YT och spekulationer om vilka enheter som kommer komma, hur raserna kommer liras i kampanj och i strid osv. Spekuleras även redan om framtida DLCs.

Lite off topic men för den som lirar Warhammer II online kommer det hållas ett World Championship. Öppen reg till 13e Feb

Apropå just lore, så är det ju noterbart att spelet inte utspelar sig i settingen Age of Sigmar, utan i den numera "nedlagda" settingen Old World. Trevliga nyheter med andra ord!

Permalänk
Avstängd

WHERE ARE MY OGRES?!?!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Så taggad på detta spel!
Är du med i turneringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Apropå just lore, så är det ju noterbart att spelet inte utspelar sig i settingen Age of Sigmar, utan i den numera "nedlagda" settingen Old World. Trevliga nyheter med andra ord!

Är väl inte direkt någon nyhet. Både 1:an och 2:an utspelar sig i Old World. Detta spel är en fortsättning på dem. Du kommer att kunna spela en egen kampanj för 3:an samt på en stor karta där de båda tidigare spelen, samt raser ingår. (Mortal empires)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Är väl inte direkt någon nyhet. Både 1:an och 2:an utspelar sig i Old World. Detta spel är en fortsättning på dem. Du kommer att kunna spela en egen kampanj för 3:an samt på en stor karta där de båda tidigare spelen, samt raser ingår. (Mortal empires)

Old world är "Europa+" delen, inte en tidsera.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Creative Assembly har äntligen levererat en time line för kommande uppdateringar av Total War: Warhammer III. Ett gäng uppdateringar är planerade och första kommer släppas nu under maj. Kommande Patch 1.2 kommer fixa saker som påpekats av communityt att vara struliga, som bland annat AI-lag som kan bygga saker snabbt samt ska vara lite väl aggressiva mot spelaren.

Patch 1.3 väntas släppas under tredje kvartalet och i denna kommer bland annat färdighetsträden att städas upp. I tredje kvartalet ska även mod-verktyget Total War Assembly Kit bli tillgängligt samt en betaversion av Immortal Empires, vilket är kampanjen där kartan från samtliga Total War: Warhammer-spel bakas samman. Skarp release av Immortal Empires-kampanjen väntas ske innan årets slut.

https://www.totalwar.com/blog/twwh3-roadmap-2022/

Permalänk
Medlem

De har bytt ansvarig, till han som ansvarade för wh2 så det är bra.
Mortal empires kanske vi kan spela till jul, hoppas det inte är beta då...

Jag rekommenderar legendsoftotalwar som jag upptäckt är grym på spelet & tycker snarlikt mig.
https://youtu.be/-fPJXAVJE1E

Wh2 är fortfarande ett grymt spel som erbjuder flera tusen timmars underhållning, jag rekommenderar det medan wh3 som är släppt 1 år för tidigt mognar, men jag kör ändå lite ibland. Creative assembly tycks extremt långsamma på att ordna upp spelet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

WH3 lmmortal Empires sägs vara bra men beror på vilken ras man kör. Finns ett gäng buggar. Jag tror det har bra potential dock.
Norsca ska nu vara roligt även på Legendary, vilket jag kör spelet på.
Gillar man specifika raser endast som tex high elves så är wh2 roligare så det ska vara sanslöst svårt att få till en sk confederation I wh3.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag började med Khorne. Blood for the blood god! Trevligt med nissar som bara vill slakta. Men förvånande nog har jag två defensive alliances redan. En sak som funkar mycket bra om man har svårt att få till confederations är att gifta städer. Det ger en stor bonus till vad man än vill göra. Det finns även lite sätt att lura systemet men jag använder dem inte själv.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Istället för att starta en ny tråd..
Ganska nyligen efter att ha beundrat spelet på distans så köpte jag warhammer 3 och njuter verkligen av det.
Har inte hunnit spelat så mycket men har använt kislev samt khorne som flitigast.

När man väl börjar steamerolla med khorne då jvlar....

Men jag undrar vilken ras föredrar ni och lirar ni enbart immortal empires?

Själv ser jag också framemot nya expansionen chaos dwarfs...

https://www.google.com/amp/s/www.polygon.com/platform/amp/236...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk

Ser framemot Chaos Dwarfs,ser riktigt nice ut,spelar mest Immortal Emperies.
Balathasar Gelt är en favorit. Regnar guld, bokstavligen.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Ser framemot Chaos Dwarfs,ser riktigt nice ut,spelar mest Immortal Emperies.
Balathasar Gelt är en favorit. Regnar guld, bokstavligen.

Får testa dem lite senare , verkar svåra att bemästra!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Spelet är i ett hyfsat skick numera men det är för lätt på Legendary och end game crisis är bara en grind utan belöning. Första 40-50 turns är roligast, lite mer utmaning och inte lika mycket tidsåtgång per turn.

Kan rekommendera the white dwarf, rolig kampanj, blev överraskad när Dark elves från söder om Wood elves sisters marscherade med 6 arméer och jag hade 1,5 och stred i nordost.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!