ASUS PCE-AC68 nätverkskort hittar inte 5ghz och dålig täckning

Permalänk

ASUS PCE-AC68 nätverkskort hittar inte 5ghz och dålig täckning

Hej

Min ASUS PCE-AC68 hittar inte 5ghz nätverket och täckning till 2.4ghz nätverket är skit.

Jag har inga problem med mobilens and macbookens täckning på samma plats och båda hittar 5ghz.

Asus bad mig avinstallera drivrutinerna till ASUS PCE-AC68 och sedan starta om datorn så att dom skulle ominstalleras men det hjälpte inte.

Vad göra ?

Tack !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk

Jag upplevde samma problem med min PCE-AC68. Inte kanske att jag hade dålig prestanda, men att den endast hittade 2.4 GHz bandet. Testade först att ladda ner drivaren från Asus, men deras senaste var från 2017, så den är inte direkt ny. Den hjälpte föga förvånande inte alls. Gick sedan in i enhetshanteraren och uppdaterade drivaren för kortet genom att låta Windows själv söka efter senare drivrutin. Den hittade och uppdaterade den till "Broadcom 802.11ac Network Adapter". Gick även in på Inställningar och Status för nätverk och körde Felsökaren för nätverk. Den felsökningen hittade och reparerade något problem, och därefter gick det att hitta 5 GHz nätet.
Kan vara värt ett försök om du inte redan löst ditt problem och förutsatt att du kör Windows 10.