Permalänk
Medlem

Oculus ”bara headset”

Hej! Är ute efter VR headset till min PC som ska användas till racing. Har hittat denna på Dustin home: https://www.dustinhome.se/product/5011114534/rift-vr-headset-...

Räcker det bara med detta headset? Inget utöver det som behöver köpas så att säga.

Tack!

Permalänk
Medlem

@oggeman1: Nej, du behöver åtminstone sensorer. Sen får du fråga dig om du kommer vilja spela något annat än racing, där handkontroller kan behövas.

Permalänk
Medlem

Alltså det går att köra utan sensorer men du får ingen position och det är rätt offputting då man inte kan röra på huvudet mer är rotation även om man bara kör racing (sedan vet jag inte om det går att kalibrera utan sensorer) . Kör man bara racing och skiter i resten så är en rift S eller till och med WMR headset (med 1440p) kanske ett bättre val.

Begagnade CV1 går för typ 2000-2500 men de kan skilja i slitage, den jag köpte för typ 2 år sedan var i perfekt skick

Vill du verkligen ha en ny CV1 utan sensorer så kan man köpa en lös sensor men de är dyra. Även begagnat så brukar de kosta några hundralappar. Jag har en extra liggandes om du vill köpa löst.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Rift S går för 399 euro just nu på www.oculus.com, med en sådan behöver du inga externa sensorer då den spårar inside-out med 5st kameror.