Klarar mitt system dubbla kort? (7970 CF)

Permalänk

Klarar mitt system dubbla kort? (7970 CF)

Går i tankarna att stoppa in ännu ett 7970 i datorn men vill först ha lite expertis över huruvida något behöver uppgraderas innan jag gör detta. Är väl främst nätagget som blickarna bör vändas åt kan jag tänka mig. Lägg då i åtanke att minst 2 nya fläktar ska köpas för lite extra kylning.

Stort tack på förhand!

Permalänk

Bara tuta och köra...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

du borde skaffa ett nytt nätagg med lite mer SWAG

Permalänk

630W borde räcka och bli över

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fiskmasen_99:

630W borde räcka och bli över

skulle nog säga att det är på gränsen och sedan så har nattägget bara två 8 pin vilket gör att man måste använda molex adapter.

Permalänk
Skrivet av combatzone:

skulle nog säga att det är på gränsen och sedan så har nattägget bara två 8 pin vilket gör att man måste använda molex adapter.

Klarar jag mig med "på gränsen" eller är rekommendationen att ett nytt nätagg även bör inhandlas?

Permalänk
Skrivet av Mathemoto:

Klarar jag mig med "på gränsen" eller är rekommendationen att ett nytt nätagg även bör inhandlas?

Du är över gränsen skulle jag säga
http://www.sweclockers.com/recension/17151-nvidia-geforce-gtx...
Även fast de har en mer strömslukande cpu är det ändå över 630w med ditt system, och man ska helst inte belasta nätagget till 100%

Permalänk
Skrivet av Jacke3:

Du är över gränsen skulle jag säga
http://www.sweclockers.com/recension/17151-nvidia-geforce-gtx...
Även fast de har en mer strömslukande cpu är det ändå över 630w med ditt system, och man ska helst inte belasta nätagget till 100%

Hur pass högt bör jag då gå i watt-antal om jag införskaffar mig ett nytt nätagg?

Permalänk
Skrivet av Mathemoto:

Hur pass högt bör jag då gå i watt-antal om jag införskaffar mig ett nytt nätagg?

800w minst, men skulle rekommendera 900w+ om du ska överklocka gpuer och cpu någon gång