Permalänk

WRC 23

Nytt spel påG, hoppas det är som DR2 i körkänslan. Är det så
blir det nog super kul. Nya bilar o sträckor.

Dom har satt Minimum i5 9600K för spelet, jag som har i5 2500K
fasiken kan jag ens spela ?

Permalänk
Medlem

WRC har ju aldrig varit som Dirt Rally, så det tvivlar jag på. WRC är alltid med arkadikt.

"i5 2500K
fasiken kan jag ens spela ?"

Spel som är 12 år gamla som din CPU?

Permalänk
Skrivet av dlq84:

WRC har ju aldrig varit som Dirt Rally, så det tvivlar jag på. WRC är alltid med arkadikt.

"i5 2500K
fasiken kan jag ens spela ?"

Spel som är 12 år gamla som din CPU?

Nej, WRC har aldrig varit något att ha, men om jag fattar det rätt så är mycket av fysiken
från DR spelet så det känns ju skönt.

Va fan är den så gammal min 2500 😎

Permalänk
Medlem

Har låga förväntningar pga:

1. EA

2. VR support kommer dröja

3. Unreal Engine som är känt för att funka uselt med VR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

WRC har ju aldrig varit som Dirt Rally, så det tvivlar jag på. WRC är alltid med arkadikt.

"i5 2500K
fasiken kan jag ens spela ?"

Spel som är 12 år gamla som din CPU?

Det är nya utvecklare av WRC nu jämfört med alla tidigare (i modern tid åtminstone) WRC-spel. Nu är det samma som har gjort Dirt rally 1+2 -> borde tala för att det liknar dessa spel en hel del. Kanske en mix.

Spelet ska gå att spela imorgon för den som köper/"förköper".
___

Strax 13 år (i5 2500K Launch Date Q1'11)

Permalänk

Jag har förbokat spelet

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en skitrelease, just som jag befarade. Stora prestandaproblem, input lag, ingen support för VR eller trippel, ingen support för UDP. Fysiken verkar vara en någon förbättrad variant av arkadfysiken från Dirt Rally.

Codemasters/EA kommer inte få se röken av mina pengar i varje fall.

Trist att Richard Burns Rally fortfarande är den enda rallysimulatorn.

Permalänk
Medlem

För er som köpt EA WRC på Steam.

Dagens patch (1.4), uppdaterades den per automatik i Steam, eller startade patchen EA-appen och patchen installerades där?

För er som ännu inte provat EA WRC, ja, det var problem i början, men väldigt mycket är löst och jag fullkomligt älskar spelet numera och får väldigt fin framerate utan stutter. Kommer från någon som har 1000+ timmar i RBR/DR2 och själv dessutom tävlat i rally.

Permalänk

Gillar också WRC, dock vet jag ej om själva känslan i spelet är bättre än DR.2 ( än så länge )
Men med alla nya SS så blir det det riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Mitt första intryck av EA Sports WRC var riktigt bra, utan att ha pillat på några inställningar så var Force Feedback och känslan överlag väldigt bra.
Nu efter några månader med finjustering av FFB och Grafik så har jag kommit ännu närmare hur jag "vill" att det ska kännas.
Det finns en uppsjö av olika Clubs som kör online Events och Championchips, t.ex. Official WRC kör ett rally mästerskap nu som följer samma rallyn samtidigt som i riktiga WRC, även svenska VGP (Virtual Grand Prix) anordnar Club Events som är riktigt skoj.

Även om det fortfarande finns en del att önska i EA WRC med inställningsmöjligheter och buggfixar så har dem kommit långt redan från start. Jag har t.ex spenderat över 2000 timmar i Assetto Corsa Competizione som knappt var spelbart förrän 1 år efter release (när update 1.1 kom) där de fortsätter utveckla, förbättra och släpper nytt content sedan 2018.

Så buggfixar och förbättringar kommer över tid, sen får vi se om det blir nytt WRC varje år eller om EA kommer att fortsätta vidareutveckla denna.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |

Permalänk
Skrivet av galaXy:

Mitt första intryck av EA Sports WRC var riktigt bra, utan att ha pillat på några inställningar så var Force Feedback och känslan överlag väldigt bra.
Nu efter några månader med finjustering av FFB och Grafik så har jag kommit ännu närmare hur jag "vill" att det ska kännas.
Det finns en uppsjö av olika Clubs som kör online Events och Championchips, t.ex. Official WRC kör ett rally mästerskap nu som följer samma rallyn samtidigt som i riktiga WRC, även svenska VGP (Virtual Grand Prix) anordnar Club Events som är riktigt skoj.

Även om det fortfarande finns en del att önska i EA WRC med inställningsmöjligheter och buggfixar så har dem kommit långt redan från start. Jag har t.ex spenderat över 2000 timmar i Assetto Corsa Competizione som knappt var spelbart förrän 1 år efter release (när update 1.1 kom) där de fortsätter utveckla, förbättra och släpper nytt content sedan 2018.

Så buggfixar och förbättringar kommer över tid, sen får vi se om det blir nytt WRC varje år eller om EA kommer att fortsätta vidareutveckla denna.

Gick in på VGP.se men hittade ej WRC 23 där, bara DR.2.

Annars håller jag med om det mesta, FZ har också en klubb för detta spel. Riktigt bra skött o roliga tävlingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Gick in på VGP.se men hittade ej WRC 23 där, bara DR.2.

Annars håller jag med om det mesta, FZ har också en klubb för detta spel. Riktigt bra skött o roliga tävlingar.

Virtual Grand Prix får man nog söka på i EAs Clubs. Jag har inte varit inne på hemsidan på länge så vet inte hur mycket dem har uppdaterat där. VGP kör även ligor och events i fler racing titlar och har ett discord community om man vill hänga med andra gasglada svenskar.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |